دعوت سردار به مبارزه برای عدالت و آزادی /  او شهید بزرگ بیت المقدس است

سوم ژانویه ،روز شهادت سردار «قاسم سلیمانی» را می توان روز تامل درباره مبارزه با تروریسم و ​​همچنین دعوت به مبارزه برای عدالت و آزادی دانست.

خبرگزاری شبستان،جهان اسلام: سوم ژانویه ،روز شهادت سردار «قاسم سلیمانی» را می توان روز تامل درباره مبارزه با تروریسم و ​​همچنین دعوت به  مبارزه برای عدالت و آزادی دانست.

در این تاریخ در سال 2020 سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران و ابومهدی المهندس فرمانده حشد الشعبی عراق به دستور مستقیم «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری سابق آمریکا در حمله تروریستی به شهادت رسیدند.

آمریکا ادعای حمایت سردار سلیمانی از تظاهرات روز 27 دسامبر 2019 در مقابل سفارت آمریکا در بغداد و ادعای نادرست تهاجم که منجر به کشته و زخمی شدن شهروندان آمریکایی و عراقی شد را انگیزه ترور سردار سلیمانی اعلام کرد .

این در حالی است که که انگیزه های متفاوتی برای ترور سردار سلیمانی وجود داشت که از آن جمله می توان به نقش وی در از دست دادن جایگاه آمریکا به عنوان تنها بازیگر منطقه و افزایش نقش روسیه و چین با ایران به عنوان مرکز مقابله با تروریسم اشاره کرد.

همچنین مشخص است که اقدامات راهبردی سردار سلیمانی به قطع جریان ارائه تسلیحات آمریکا و اسرائیل نه تنها به داعش و دیگر گروه‌های تروریستی فعال در خاورمیانه، بلکه برای سایر خریداران منطقه‌ای کمک کرد.

ایالات متحده به عنوان بزرگترین تولید کننده اسلحه در جهان و برای موفقیت تجارت اسلحه خود به اقدامات گروه های تروریستی نیاز دارد. با شکست های پی در پی تروریست های داعش در سوریه و عراق به رهبری سلیمانی و المهندس و به تبع آن سقوط تجارت تسلیحاتی، آمریکا تصمیم به ترور ژنرالی که نماد مقاومت در برابر این گروهک های مسلح بود را گرفت.

ترور سلیمانی و المهندس در خارج از شرایط جنگی و در خاک خارجی بیشتر از نقض حاکمیت عراق بود ؛این یک اقدام صریح تروریسم دولتی و نقض کنوانسیون ها و قوانین بین المللی بود. این اقدام تلاش بیهوده دیگری از سوی آمریکا و شرکای آن برای مهار «محور مقاومت» بود که شامل ایران، سوریه، حزب الله لبنان، نیروهای حشد الشعبی عراق، حوثی های یمن، حماس، جهاد اسلامی و مردم فلسطین است.

سلیمانی و المهندس تنها نبودند و آخرین هم نخواهند بود، پیش از آنها دانشمندان دیگری مانند شهید محسن فخری زاده، مسعود علی محمدی، فریدون عباسی دوانی، مجید شهریاری، داریوش رضایی، مصطفی احمدی روشن و....به دست عوامل تحت حاکمیت آمریکا و رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

 اینها ترورهایی هستند که روح جنایتکارانه حاکم بر ساختار آمریکا و اسرائیل را منعکس می کنند و نشان دهنده اقدامات غیرقانونی‌ واشنگتن برای پوشش و تشویق جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی و خارج از آن است.

سردار سلیمانی نقش مهمی در راهبرد پیروزمندانه حزب الله در بیرون راندن تحقیرآمیز نیروهای متجاوز صهیونیستی از لبنان در سال 2006 داشت و حمایت مهمی از قیام حوثی های یمن علیه رژیم سعودی کرد. وی در شکست داعش در سوریه و همچنین در ایجاد، آموزش و اقدامات شبه نظامیان الحشد الشعبی به رهبری المهندس که مسئول فروپاشی گروه های تروریستی در سوریه بودند، نقش اساسی داشت.

شهادت سلیمانی و المهندس به جهانیان نشان داد که انقلاب زنده است و پیروز خواهد شد. همچنین دشمنان ملت ایران از عظمت سردار شهید که به عنوان مهره اصلی راهبرد پیروزمندانه علیه تروریسم توسط آمریکا، اسرائیل، عربستان سعودی و متحدان آنها در خاورمیانه به شهادت رسید به خواری کشانده شدند.

سلیمانی در 20 اسفند 1336 در کرمان متولد شد و با ورود به ارتش پاسداران انقلاب اسلامی در سال 1357 فعالیت نظامی خود را آغاز کرد و در دهه 1350 به فرماندهی لشکر 41 منصوب شد. 

سردار سلیمانی در جنگ ایران و عراق در سال 1376 به فرماندهی نیروی قدس ایران در خارج از کشور منصوب شد و در 24 دی ماه 1390 توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به درجه سرلشکی نائل شد و تا پایان در این سمت باقی ماند.

اهمیت سلیمانی در مبارزه با تروریسم فقط در عرصه نظامی نبود. او همچنین نقش سیاسی مهمی را برای ایران ایفا کرد. وی در سال 2015 روسیه را متقاعد کرد که در ائتلاف سه جانبه روسیه، چین و ایران برای مقابله با گروه های تروریستی در خاورمیانه و همچنین در اجرای مانورهای نظامی مشترک دریایی در دریای عمان به طور مؤثرتری وارد جنگ سوریه شود.

در مراسم تشییع پیکر سلیمانی در تهران، رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کرد ،کسانی که ترور سردار را طراحی و اجرا کردند، مطمئنا تاوان آن را خواهند پرداخت، زیرا در صورت مساعد شدن شرایط، انتقام ناگزیر رخ خواهد داد.

رهبر انقلاب همچنین خاطرنشان کردند که تشییع شهدا با حضور میلیون‌ها نفر در ایران و عراق سیلی سختی برای آمریکا بود، اما سخت‌ترین سیلی، حذف حضور مستکبران آمریکا در منطقه خواهد بود.

سلیمانی خود را فدای مهم ترین آرمان بشریت امروز یعنی مبارزه عادلانه برای آزادی فلسطین با تمرکز بر بازپس گیری سرزمین های عربی و فلسطینی و بیرون آوردن مسجد الاقصی از محاصره و تلاش های تخریب توسط رژیم صهیونیستی کرد.

حمله تروریستی آمریکا که به شهادت سلیمانی، المهندس و چندین شهید ایرانی و عراقی دیگر همراه آنها انجامید، نشان دهنده حس جنایتکارانه حاکم بر ذهنیت رهبران آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی است. این اقدام گواهی برای تمامی جنایاتی است که اشغالگران اسرائیل علیه مردم فلسطین در سرزمین های اشغالی و خارج از آن مرتکب شده اند.

این جنایت و اقدام تروریستی هرگز یک پیروزی در مبارزه با مقاومت نبود بلکه این آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی بودند که شکست خوردند زیرا مبارزه مقاومت به عنوان یک حق قانونی تضمین شده توسط قوانین و کنوانسیون های بین المللی و به رسمیت شناخته شده توسط منشور سازمان ملل متحد تا پیروزی نهایی ادامه دارد.

کد خبر 1133383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha