بحران کم آبی تنها با همراهی مردم  رفع می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه بحران کم آبی تنها با همراهی مردم رفع می شود گفت: کم‌آبی مشکلی است که تا مردم نخواهند حل نمی شود و نمیتوانیم با آن مقابله عملی و منطقی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، علی جان صادق پور طی سخنانی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت سالروز تصویب قانون تشکیل شرکت های آب و فاضلاب با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: به لطف الهی و با همکاری و تلاش همه همکاران ما، هم اکنون صد درصد جمعیت شهری قم دارای آب شرب شهری است و بسیار خرسند هستیم که اعلام کنیم که هیچ روستای بالای ۲۰ خانواری در سطح استان وجود ندارد که آبرسانی نشده باشد.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین با اشاره به این که ۳۸۰ هزار فقره انشعاب آب در کل شهر و روستاهای استان قم وجود دارد، افزود: در حال حاضر بیش از 40 درصد جمعیت شهری قم شامل ۱۳۱ هزار انشعاب تحت پوشش شبکه فاضلاب است و ان شاءالله این روند برای رسیدن به نقطه مطلوب همچنان ادامه دارد.


وی با بیان این که در حال حاضر در سطح استان، ۳۷۰۰ کیلومتر شبکه و خط انتقال آب و نیز یکصد کیلومتر شبکه و خط انتقال فاضلاب وجود دارد، گفت: هم اکنون در استان قم ۵ تصفیه خانه آب و همچنین ۵ تصفیه خانه فاضلاب به فعالیت می پردازد.

 

صادق پور ادامه داد: از جمله مهم ترین فعالیت های صورت گرفته در یک سال اخیر می توان به اصلاح و بازسازی ۱۱۲ کیلومتر شبکه آب ، بهسازی و حفر ۲۵ حلقه چاه و نیز ترمیم بیش از ۵ هزار مترمکعب مخزن آب اشاره کرد، ضمن آن که در همین مدت چیزی در حدود 10 هزار ۹۵۵۰ انشعاب آب واگذار شده است.


وی افزود: علاوه بر این ها، طی همین مدت ۲۰ کیلومتر خط فاضلاب در قم و بخشی در سلفچگان توسعه و اصلاح شده و همچنین ۱۰ میلیون متر مکعب فاضلاب شهری به شهرک های صنعتی استان واگذار شده است.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین افزود به لطف الهی، برای ۱۸ روستای قمرود به طول ۱۴ کیلومتر خط انتقال آب انجام شده و تا خرداد سال آینده این میزان به بهره برداری می رسد، ضمن آن که همچنین فاز سوم آب رسانی به روستاهای کهک در حال انجام است.


وی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب استان قم ، خوشبختانه به مدت پنج سال متوالی است که رتبه اول در میان دستگاه‌های اجرایی قم را به دست می‌آورد و این مساله وظیفه ما را در خدمت رسانی سریع تر و بهتر به مردم عزیز سنگین تر از قبل می کند.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه بحران کم آبی تنها با همراهی مردم  رفع می شود گفت: کم‌آبی مشکلی است که تا مردم نخواهند حل نمی شود و نمیتوانیم با آن مقابله عملی و منطقی داشته باشیم.

کد خبر 1133489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha