تسهیل کار ایثارگران رسالت همه مسئولان است

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کردستان بر لزوم حمایت حقوقی از ایثارگران تاکید و عنوان کرد: ضعف‌هایی که در حمایت قانونی از ایثارگران در طول این مدت مشاهده شده است،باید رفع شود چراکه تسهیل کار ایثارگران از جمله وظایف همگی ماست.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، صلاح‌الدین مفیدی رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان کردستان در نشست ستاد اجرایی شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش دیواندره ضمن گرامیداشت ایام سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به خاستگاه ارزشی مدارس شاهد، اسناد بالادستی را پشتیبان قانونی این مدارس عنوان کرد و افزود: فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر خدمات رسانی به ایثارگران، باید سرلوحه فعالیت های ما در توجه به جامعه هدف مدارس شاهد باشد.

 

مفیدی باور درست را مهم ترین فاکتور خدمت به فرزندان شهدا و ایثارگران عنوان کرد و گفت: اگر کسی فاقد این باور صحیح در مورد عظمت نام شهدا باشد، نمی تواند در خدمت گزاری به فرزندان شهدا به خوبی عمل کند.

 

وی در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش های همکاران، با اشاره به فعالیت‌های مدارس شاهد در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: مشارکت حداکثری دانش آموزان مدارس شاهد در برنامه‌‌های ارزشی به عنوان ماموریت ویژه، رسیدن به اهداف برنامه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را میسر می‌کند.

 

مفیدی ادامه داد: مشارکت حداکثری دانش آموزان صرفا با برگزاری یادواره شهداء میسر نمی‌شود بلکه با انتقال مفاهیم نهفته در برنامه غنی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که این امر ممکن خواهد شد.

 

دبیر ستاد اجرایی شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کردستان دربخش دیگری از سخنان خود، برنامه‌ریزی و هدفمند کردن فعالیت‌ها با استفاده مطلوب از شناسنامه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی را لازمه پیشرفت مدارس شاهد عنوان کرد.

 

صلاح الدین مفیدی مفیدی در پایان سخنان خود به لزوم حمایت حقوقی از ایثارگران اشاره و عنوان کرد: ضعف هایی که در حمایت قانونی از ایثارگران در طول این مدت مشاهده شده است ، رفع و رجوع گردد و  تسهیل کار ایثارگران از جمله وظایف همگی ماست.

 

در ادامه این نشست سرپرست آموزش و پرورش دیواندره در سخنانی به تلاش های مجموعه آموزش و پرروش و بنیاد شهید آن شهرستان در راستای ارتقاء سطح کیفی مدارس شاهد اشاره و افزود: تلاش ما بر این است که نسبت به مدارس شاهد و خاصه دانش‌آموزان جامعه هدف نهایت دقت را به کار گیریم چرا که نسبت به خانواده شهداء و ایثارگران دین داریم.

 

ایرج علیزاده اعتقاد به شرافت و برکت خون شهداء را فلسفه تلاش ها عنوان کرد و گفت: قطعا بدون اعتقاد به مبانی ارزشی نمی توان در راستای کیفیت بخشی به مدارس شاهد حرکت کرد.

 

رئیس ستاد اجرایی شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش دیواندره، همراهی اداره امور شاهد و ایثارگران را ارزشمند دانسته و عنوان کرد: این همراهی قوت قلبی برای مجموعه آموزش و پرورش شهرستان و در راس آن امور شاهد و ایثارگران است که لازم است مور تقدیر قرار گیرد.

 

علیزاده در پایان سخنان خود گفت: همه موفقیت ها در سایه تلاش جمعی همکاران در آموزش و پرورش و مدارس شاهد و با راهنمایی‌ها و همراهی‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده است و تلاش داریم روز به روز نقاط ضعف احتمالی را پوشش دهیم.

 

در ادامه این نشست، کارشناسان اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیز مدیران مدارس شاهد به بیان نکته نظرات خود پرداختند.

کد خبر 1133496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha