جوانی جمعیت با تمرکز بر کاهش ناباروری و سقط جنین در گیلان

حیدرزاده به تدوین استراتژی های جدید در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: تمرکز بر کاهش ناباروری و کاهش سقط جنین دو استراتژی جدید گیلان در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، « آبتین حیدرزاده » امروز(یک‌شنبه، ۱۲ دی) در نشست توجیهی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که با اشاره به برنامه ریزی‌هایی که در این حوزه در استان انجام شده است اظهار کرد: با توجه به وضعیت گیلان در کاهش نرخ باروری پیش از ابلاغ قانون جوانی جمعیت، پنج استراتژی مشترک با دانشگا‌ه‌های همدان، یزد و اصفهان را تدوین و برنامه‌ریزی کردیم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان افزود: دو استراتژی رصد و آمایش جمعیت و توانمندسازی دو سویه ارائه دهندگان و گیرندگان خدمت تحت تشکیل کارگروهی به همین منظور از سال گذشته در معاونت بهداشتی دانشگاه پیگیری می شود.

 

وی به استراتژی‌های جدید برای اجرای قانون جوانی جمعیت اشاره و بیان کرد: در همین راستا پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت و تشکیل جلسات مستمر در معاونت بهداشتی و بهره مندی از نظرات کارشناسان حوزه‌های مختلف، برای کاهش موارد سقط و کاهش ناباروری در استان، استراتژی‌های جدید در حال برنامه ریزی است.

 

حیدرزاده تصریح کرد: در تحقیق از موارد سقط مشخص شد که ۸۵ درصد از والدینی که این اقدام را انجام داده‌اند، ابراز پشیمانی می‌کنند و همین موضوع نشان می‌دهد که در صورت ارائه مشاوره‌های درست می‌توانیم این آمار را کاهش دهیم.

 

وی ناباروری را یکی از علل کاهش فرزندآوری و نرخ رشد جمعیت دانست وخاطرنشان کرد: تمرکز بر کاهش ناباروری هم از استراتژی‌هایی است که با افزایش سن ازدواج به جد مورد توجه دانشگاه علوم پزشکی گیلان است تا تصمیمات و اقدامات لازم در فرصت اندکی که برای نجات گیلان از وضعیت کاهش جمعیت و کاهش نرخ باروری رخ داده، صورت دهیم.

کد خبر 1133553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha