تبیین مؤلفه های کلیدی مکتب حاج قاسم  برای نسل جوان

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی بر لزوم تبیین شاخصه ها و مؤلفه های کلیدی مکتب حاج قاسم سلیمانی برای نسل جوان تأکید کرد.

حجت الاسلام محمدعلی لیالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با بیان این که یکی از ویژگی های بسیار مهم و بارز مکتب حاج قاسم ، اخلاص و ولایتمداری ایشان است، گفت: شهید سلیمانی چه در سخنرانی ها و جلسات مختلف که حضور پیدا می کرد و چه به ویژه در وصیت نامه شان، بیش از هر چیز دیگری بر لزوم کار مخلصانه برای خدا و نیز تبعیت بی چون و چرا از ولی فقیه تأکید می کرد و خود نیز انصافاً بیش از هر کس دیگری ملتزم به این مسایل بود.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی افزود: این جمله ایشان بسیار معروف شده که فرمود والله یکی از شئون عاقبت بخیری، میزان ارتباط و دلبستگی ما به انقلاب اسلامی و به خصوص شخص مقام معظم رهبری به عنوان رهبر حکیم انقلاب اسلامی است.

 


وی همچنین بیان داشت: حاج قاسم شخصیتی بود که در عین تدبیر و مدیریت صحیح و هوشمندانه در امور و نیز شجاعت و صلابت در میدان ها و معرکه های مختلف، به شدت فردی مخلص و مردمی بود و به ویژه دغدغه خدمت به محروم و اقشار ضعیف جامعه را داشت و حتی نگاهش فراتر از داخل کشور معطوف به مستضعفان همه جهان و از جمله کشورهای جبهه مقاومت منطقه بود.

 


این نویسنده و روزنامه نگار حوزوی در ادامه با اشاره به تأکید خاص مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تبیین مؤلفه ها و شاخصه های مکتب حاج قاسم سلیمانی گفت: بی شک تلاش و همت مضاعف در این راستا، خدمتی بزرگ در راستای عمل به جهاد تبیینی است چرا که اگر ما خدای ناکرده در این امور، ضعف و سستی نشان دهیم، دشمن روایتگری خاص خود را از شخصیت هایی همچون شهید سلیمانی و جریان مقاومت اسلامی ارایه می کند که طبعاً با حقایق و واقعیت ها، تفاوت محسوسی دارد.

 


وی افزود: آن چه مسلم است این که شاخصه های مکتب حاج قاسم، بهترین الگوی فراروی عملکرد مدیران و مسئولان کشور و نیز آحاد ملت است تا ان شاءالله درسایه تبعیت از این شاخص ها و پیروی از رهبر فرزانه انقلاب بتوانیم در عرصه های مختلف شاهد شکست های پی در پی دشمنان باشیم.

کد خبر 1133866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha