شرکت ۲۶۰ عضو هیات علمی دانشگاه های خراسان جنوبی در طرح اندیشه تمدن ساز

حجت الاسلام جعفری از شرکت ۲۶۰ عضو هیات علمی دانشگاه های خراسان جنوبی در طرح اندیشه تمدن ساز دانشگاه های استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «محمدعلی جعفری» ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت یاد سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و عالم فرزانه آیت الله مصباح یزدی، با اشاره به حدیثی از حضرت زهرا سلام الله علیها «مَنْ أصْعَدَ إلَی اللهِ خالِصَ عِبادَتِهِ، أهْبَطَ اللهُ إلَیْهِ أفْضَلَ مَصْلَحَتِهِ» از شرکت ۲۶۰ نفر از اساتید عضو هیات علمی دانشگاه های مختلف خراسان جنوبی در طرح اندیشه تمدن ساز خبر داد.

 

رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاههای خراسان جنوبی افزود: ثبت نام طرح اندیشه تمدن ساز حدود یک ماه پیش در دانشگاه‌های استان آغاز شده و دو جلسه توجیهی با دبیران و مربیان گروه ها داشتیم.

 


به گفته وی، طرح مطالعاتی اندیشه تمدن ساز با قریب 11 هزار استاد در قالب ۲ هزار و ۷۵۰ گروه در دانشگاه های کشور در حال اجرا است.

 

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: منبع اصلی طرح اندیشه تمدن ساز فرمایشات مقام معظم رهبری در سال 1353 است که ضبط آن موجود است و بدون کم و کاست به عنوان کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن تدوین شده است.

 


وی تاکید کرد: دانشگاهیان و اساتید گرامی که خود فرهیخته و تحصیل کرده و با مخاطب نخبگانی در ارتباط هستند ضروری است آگاهی لازم را نسبت به این کتب داشته باشند تا زمینه برای ایجاد دولت اسلامی فراهم شود.

 


رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاههای خراسان جنوبی در قسمتی دیگر از سخنانش به بیانیه گام دوم اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری خطاب به جوانان می فرمایند «دهه های آینده دهه های شماست آماده شوید از انقلاب خود حراست کنید و آن را هر چه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی «ارواحنا فداه» است نزدیک کنید».

 


رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای رسیدن به این آرمان مهم، نیاز به کار عقیدتی و فکری است تا بتوانیم به صورت علمیاتی وارد عرصه شویم، یادآور شد: ویژگی دیگر طرح کلی این است که برخلاف کتب کلامی که مفهومی و ذهنی است موضوعات این کتاب تعهدآفرین و مسئولیت زاست.

 


وی با تاکید بر اینکه طرح کلی اندیشه یک دوره تفسیر اجتماعی قرآن با نگاه تمدن سازانه است، به همه مدیران نظام توصیه کرد سیر مطالعاتی این کتب را در دستور کار قرار دهند.

 

 

 

 

 

کد خبر 1134200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha