اشتغالزایی ۱۱۱۰ نفر در حوزه صنایع دستی استان زنجان

ارجمند از ایجاد زمینه اشتغال هزار و ۱۱۰ نفر در حوزه صنایع‌دستی استان زنجان از ابتدای سال جاری خبر داد.

به ‌گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۹ ماهه نخست امسال، 1400 تاکنون زمینه اشتغال هزار و 110 نفر در حوزه صنایع‌دستی استان زنجان انجام‌گرفته است.

 

امیر ارجمند گفت: از این تعداد هزار و 42 پروانه تولید انفرادی، 11 پروانه تولید کارگاهی، 60 کارت شناسایی و یک جواز تأسیس کارگاهی بود. این مجوزها در راستای توسعه کارگاه‌های صنایع‌دستی، ایجاد اشتغال، ایجاد فرصت‌های جدید شغلی، گسترش و توسعه صنایع‌دستی در استان صادرشده است.

 

وی افزود: زنجان از استان‌های برجسته در زمینه صنایع‌دستی در ایران محسوب می‌شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالاها و آثار ارزشمندی را در زمینه چاقوسازی، ملیله‌کاری، گلیم‌بافی، چاروق دوزی، پلاس بافی، معرق‌کاری و غیره خلق کرده است.

 

ارجمند پرداخت تسهیلا اشتغال‌زایی در حوزه صنایع‌دستی را در افزایش ماندگاری جوانان در روستاها، جلوگیری از مهاجرت به شهرها، مهاجرت معکوس و بازگشت روستاییان، توسعه صنایع‌دستی روستایی و ارتقای درآمد روستائیان دانست و خاطرنشان کرد: بیشترین میزان اشتغال ایجادشده حوزه صنایع‌دستی در بخش توسعه روستایی و عشایری بوده است.

 

به گفته این مسئول ۳۶۰ رشته صنایع‌دستی در ایران فعال است که 55 رشته از این تعداد در استان زنجان وجود دارد و هم‌اکنون هزاران نفر در این استان از محل تولید و فروش صنایع‌دستی ارتزاق می‌کنند.

 

کد خبر 1134549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha