رموز مدیریت شهید سلیمانی باید کشف شود/ مردم و مسئولان نیازمند الگوگیری از شهید سلیمانی هستند

سردار مقدم فر گفت: امروز مدیران و مسئولان کشور بیش از مردم به الگوگیری از سبک مدیریت انقلابی و جهادی سردار سلیمانی نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «سردار حمیدرضا مقدم‌فر» در ویژه برنامه ای با عنوان «سرو ماندگار» که با شعار «عَلَم در امتداد قلم» همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و به مناسبت اولین سالگرد ارتحال علامه مصباح یزدی در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: شهید سلیمانی را باید بیش از آنچه که در این روزها گفته می‌شود شناخت. شناخت ایشان نیازمند تحقیق و پژوهش است.

 

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی شخصیت جامع در ابعاد مختلف است، اظهار داشت: شهید سلیمانی انسان تراز تمدن نوین اسلامی است. پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی و به برکت خون ایشان، قدرت و سرعت جبهه مقاومت کاملا تزایدی بالا رفت.

 

وی با اشاره به اینکه همه مردم و مسئولان نیازمند الگو گرفتن از شهید سلیمانی هستند، بیان کرد:  امروز مدیران و مسئولان کشور بیش از مردم به الگوگیری از سبک مدیریت انقلابی و جهادی سردار سلیمانی نیاز دارند. حاج قاسم سلیمانی دست‌یافتنی است، به شرط آنکه او را شناخت.  رموز مدیریت شهید سلیمانی را باید کشف کرد.

 

بر اساس این گزارش،«حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی»،  در این مراسم گفت: آیت‌الله مصباح یزدی و شهید حاج قاسم سلیمانی، هر دو برای جامعه‌سازی تلاش داشتند و هر دو مرزبان حوزه‌ای بودند که در آن مأموریت پیدا کرده بودند. آیت‌الله مصباح یزدی همراهی عمیقی با نهضت اسلامی داشت.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تصریح کرد:  نگرانی نسبت به مرزبانی حریم دین، تلاش برای مقابله با انحرافات، پر کردن سنگرهای خالی و انجام ماموریت‌هایی که دیگران حاضر به پذیرش آنها نبودند، در حرکت آیت‌الله مصباح یزدی دیده می‌شود. آیت‌الله مصباح یزدی در زمینه روشنگری و دفاع از دین بدون اینکه تلاشی برای تصدی مناصب حکومتی داشته باشد، مسئولیت  خود را در حوزه علم و دانش می‌‌دید.

 

 وی  یکی از اولین کارهای آیت الله مصباح یزدی را وحدت حوزه و دانشگاه و توجه به این دو مرکز علمی دانست و افزود:تمدن بدون جوشش  علم و تولید انبوه علم محقق نمی‌شود .علم بر بستر علوم انسانی شکل می گیرد و علوم انسانی بر بستر تفکر است. آیت‌الله مصباح یزدی سعی کرد  با توجه به توسعه فضاهای معرفتی، مسیر تمدن نوین اسلامی را از طریق تحکیم مبانی علمی ایجاد کند.

 

حجت الاسلام رستمی با بیان اینکه آیت‌الله مصباح یزدی و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هر دو در کنار هم در جهت تحکیم مبانی برای ورود به تمدن نوین اسلامی تلاش کردند، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی تاکید کردند. شهید سلیمانی و آیت‌الله مصباح یزدی در این سه حوزه الگو هستند.

 

گفتنی است، در این مراسم  حاج سعید حدادیان به مدیحه سرایی و میلاد عرفان‌پور شاعر آئینی به شعرخوانی پرداخت. کلیپی با محوریت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، یوم‌الله ۹ دی و ایام فاطمیه پخش شد. مسئولان دانشگاه تهران به همراه سایر شرکت‌کنندکان در این مراسم بر سر مزار شهدای گمنام  در دانشگاه تهران حاضر شدند و با ذکر فاتحه و صلوات و نثار شاخه ای گل به مقام شهدا ادای احترام کردند.

 

 

کد خبر 1134614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha