مساجد محور فعالیت‌های اجتماعی در جوامع اسلامی است

حجت‌الاسلام ابراهیمی گفت: مساجد در تمام دوره‌های زمان از آغاز پیدایش اسلام تا امروز محور فعالیت‌های اجتماعی و نقطه ثقل وحدت در جوامع اسلامی بوده‌است.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه «حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیمی» امروز (15دی) در جلسه مدیران کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد شهرستان نقده که با موضوع تبیین حماسه فاطمی در مکتب سردار سلیمانی برگزار شد، گفت: سردار سلیمانی یک مسجدی بود که سال‌ها عمر خود را فدای مسجد و نظام اسلام کرد که با این فداکاری‌های خود توانست نام و یاد خود را برای همیشه در دل‌های مؤمنان زنده نگه دارد، چراکه هر تلاشی در زمینه مسجد و اسلام ماندگار خواهد بود.

امام‌جمعه نقده افزود: زمانی‌که مسجد را محور فعالیت‌های خود دانسته و برای رضای خدا و کمک به مردم و تنویر افکار عمومی حرکت کنیم می‌توانیم کارهای بزرگی را انجام داده و فرهنگ و مکتب مسجدی را در جامعه گسترش دهیم.

 وی اضافه کرد: با شعار مکتب فاطمی و سردار سلیمانی می‌توانیم به تقویت جوانان بپردازیم و با تکیه‌بر این اسطوره‌های بزرگ مذهبی و ولایی جوانانی مسجدی و دین‌دار پرورش دهیم.

 این مسئول با بیان این‌که مسئولان مردم را باید از خود بدانند، تصریح کرد: حضور کانون‌های مساجد در نمازهای جمعه و جماعت به‌صورت مستمر می‌تواند نمود زیبایی از هم‌بستگی اتحاد و همچنین رشد و شکوفایی باشد.

 وی خاطرنشان کرد: دشمن در لباس دوست لحظه به لحظه یأس و ناامیدی را در جامعه گسترش می‌دهد که باید با بصیرت و آگاهی مواظب این‌گونه اقدامات باشیم.

 امام‌جمعه نقده تاکید کرد ما باید با اتحاد و همدلی خطر یأس را از خود دور نگه داریم چراکه یأس انسان را از انسانیت خارج می‌کند و اتفاقی بسیار نامیمون و خطرناک است.

 حجت‌الاسلام ابراهیمی گفت: باید با ایجاد نشاط و گسترش باورهای دینی و با درخشان کردن گذشته‌ی زیبای انقلاب به دنیا نشان دهیم که این انقلاب توانسته‌است از زمان جنگ تا امروز از اصول اولیه خود خارج نشده و در مسیر تحقق آرمان‌های امام راحل به حرکت خود ادامه دهد.

کد خبر 1134848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha