مساعدت دولت برای جبران خسارت مردم مناطق سیل زده جنوب کرمان 

محمد مخبر گفت: یکهزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارده شده، یکهزار راس دام سبک تلف شده و واحدهای مسکونی تخریب شده است و امیدواریم بتوانیم به سرعت در دولت به یک جمع بندی مناسبی برای ارائه بیشترین کمک به مردم، برسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب ۱۵ دی ماه «محمد مخبر» در جمع خبرنگاران‌، گفت: عمده ترین خسارت وارده سیل به مزارع است که قرار شد قنوات بازسازی شوند.

 

معاون اول رئیس جمهوری بیان کرد: با توجه به میزان خسارت های وارد شده به مزارع بنابراین استمهال حداقل ۲ ساله وام‌ کشاورزان در دستور کار قرار دارد.

 

وی ابراز کرد: با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان، وزارت نیرو و استانداری کرمان طی تفاهم نامه ای، آب شرب ۱۰۰ روستا در شهرستان قلعه گنج تامین می شود.


معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد تا اثاثیه منزل خانوارهای آسیب دیده در سیل به فوریت تهیه شود و اضافه کرد: یک هزار راس دام سبک تلف شده نیز توسط ستاد اجرایی فرمان امام تهیه و تحویل می‌شود.


مخبر با اشاره به این که سیل بند خرم تکمیل می شود، تاکید کرد: احداث ۱۰۰ کیلومتر سیل بند برای در امان ماندن کلیه شهرهای پایین دست ضروری است.

وی با تاکید بر اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری خاطرنشان کرد: لایروبی رودخانه‌ها باید با کمک وزارت نیرو انجام شود و برنامه‌ای نیز در خصوص طرح های آبخیزداری که فراموش شده اند به دولت ارائه شود.

مخبر اظهار کرد: با ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه بنیاد برکت،  یکهزار طرح اشتغالزایی کوچک در این مناطق که دارای استعدادهای خیلی خوبی است اجرا شود.

معاون اول رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: مکانیزاسیون کشاورزی و انتقال آب با لوله در مزارع توسط وزارت جهاد کشاورزی، احیای قنوات و چاه‌های آب با همکاری جهاد کشاورزی و بسیج در دستور کار قرار دارد.

وی ابراز کرد: ساخت سرویس‌های بهداشتی نیز با مشارکت و همکاری بسیج، سپاه، بنیاد مستضعفین و ستاد اجرایی فرمان امام انجام می شود تا این مشکل رفع شود.

مخبر موضوع راه‌ها و پل‌ها را حائز اهمیت برشمرد و گفت: تقریبا همه مردم از وضعیت آن گله مند بودند و باید در مصوبات دولت قرار گیرد تا توسط دولت انجام و ساماندهی شود.

معاون اول رئیس جمهوری اظهار کرد: سیل زدگان تا حد امکان در چادرها اسکان داده شده اند و غذای گرم در بین سیل آنها توزیع می شود و البته با کمبودهایی مواجه هستند که از هلال احمر خواسته شد تا هر چه سریع تر نسبت به رفع این کمبودها اقدام کند.

وی در خاتمه با بیان این مطلب که مصوبات جلسه امشب، روز یکشنبه در دولت مطرح می‌شود، عنوان کرد: از سپاه، بسیج، هلال احمر، نیروی انتظامی و نهادهای انقلابی که با سرعت به کمک سیل زدگان شتافتند تشکر می کنم.

کد خبر 1134915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha