ایلام غرق ماتم و عزا در سوگ یاس نبوی شد

هم‌زمان با سالروز شهادت مظلومانه کوثر پیامبر(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) مردم استان ایلام با برگزاری مراسمات عزاداری و دسته روی با رعایت پروتکل های بهداشتی به عزاداری پرداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام،  برنامه ها و مراسمات عزاداری ایام دهه فاطمیه و سالروز شهات دخت نبی اکرم(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) از چند روز گذشته با رعایت پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مساجد، حسینیه ها، معابر و خیابان ها و میادین نقاط مختلف شهر ایلام و سایر شهرستان های استان برگزار شده و امروز در سالروز شهادت یاس نبوی، این استان غرق در عزا و ماتم بود.

 

مراسم عزاداری و سوگواری ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه (س) در روز های ۱۴ الی ۱۶ دی ماه به مدت سه روز راس ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه در حسینیه حضرت زینب (س) دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان با سخنرانی  حجج الاسلام «میهن پرست»، «امرایی» و «امینی» و مداحی و نوحه خوانی حجج الاسلام« پیمایی»، «علیحسنی» و « شریعتی» برگزار شده است.

 

همچنین امروز مراسم عزاداری و سوگواری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و حرکت کاروان عزاداری مادر راس ساعت ۱۰ صبح امروز ۱۶ دی ماه در میدان ۲۲ بهمن با نوحه سرایی، دسته روی و عزاداری اقشار مختلف مردم ولایی شهر ایلام به ویژه نسل جوان برگزار شد و مسجد مقدس صاحب‌الزمان (عج) شهر ایلام نیز امروز میعادگاه عاشقان و عزاداران شهادت فاطمه زهرا (س) بود.

 

امروز مسیر ایلام به شهر صالح آباد نیز شاهد حضور سوگواران و عزاداران فاطمی بود که با پای پیاده و با اهتزاز پرچم عزای حضرت فاطمه زهرا(س)، مسیر شهر ایلام به امامزاده علی صالح(ع) را پیموده و عشق و ارادت خود را به ائمه اطهار(ع) با حضور در صحن مطهر این امامزاده و شرکت در آئین های عزاداری به منصه ظهور رساندند.


همچنین سوگواره یاس نبوی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با برگزاری مراسمات عزاداری، نوحه‌خوانی و مداحی با حضور روحانیون اعزامی از حوزه علمیه قم در سطح بقاع متبرکه شاخص این استان به مدت سه روز و به‌ویژه در روز پنج شنبه در سالروز شهادت دخت گرامی پیامبر اسلام (ص) برگزارشده و یا در حال برگزاری است.

 

۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری مسجد در استان ایلام نیز در نقاط مختلف روستایی و شهری با تدارک برنامه ها و مراسمات عزاداری شاهد حضور جوانان و نوجوانان عزاداری فاطمی بود و خواهران عضور کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان نیز با برگزاری آئین های بانوان فاطمی، بر الگو گرفتن از سیره حضرت فاطمه زهرا(س) تاکید کردند.

 

مراسم سوگواری و عزای شهادت حضرت زهرا (س) در کانون امام حسین (ع) شهرستان چوار با همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام نیز با حضور و سخنرانی آیت الله« سیدمحسن سعیدی گلپایگانی»  و اقشار مختلف مردم و مسئولان این شهرستان برگزار شد.

 

از چند روز گذشته پرچم عزای سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)  در خیابان ها و معابر شهر ایلام و سایر شهرستان های استان، مساجد، حسینیه ها، تکایا و حوزه های علمیه به اهتزاز در آمده و ساه پوش شد.

کد خبر 1135011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha