«احرام عشق» برای ارائه روایتی درست از شخصیت حاج قاسم سلیمانی است

حسین عصمتی خالق تابلو نگارگری «احرام عشق» معتقد است این اثر نگارگری و سایر آثار هنرمندان کشورمان روایتگر تمدن مملکتمان هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری؛ حسین عصمتی خالق تابلو نگارگری «احرام عشق» که در نگاه‌خانه حوزه هنری رونمایی شد گفت: «احرام عشق» سال ۱۳۹۸ و تقریبا یک ماه بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی خلق شد. این اثر ترکیبی از نقاشی و نگارگری است و با رنگ اکرلیک روی مقوا کار شده است.

عصمتی افزود: در تصویری که الهام بخش اثر« احرام عشق» است، سخنی از حاج قاسم سلیمانی در مرکز توجه قرار می‌گیرد. سردار دل‌ها در قالب این سخن به مخاطبانش می‌گوید قبل از اینکه به شهادت برسید، باید شهید باشید. من تلاش کردم این محتوا را در اثرم ترسیم کنم و به تصویر بکشم بنابراین تصویر موجود را به دست شهید دادم و لباس احرام را بر تنش پوشاندم. گلهای زیر پای آن بزرگوار نیز نماد شهادت هستند.

وی درباره سردیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به به صورت مشترک با مینا صدری تولید و در این مراسم رونمایی شد گفت: زمانی که می‌خواهیم تمدن‌های گذشته را بررسی کنیم در وهله اول توجهمان به آثار فرهنگی و هنری جلب می‌شود. این آثار فرهنگی و هنری توسط فعالان رشته‌های مختلفی چون معماری، ادبیات، نقاشی و مجسمه‌سازی خلق شده‌اند. در حقیقت تمدن‌ها خودشان را با آثار هنری روایت می‌کنند، به تصویر می‌کشند و ماندگار می‌کنند. ممکن است این روایت درست یا نادرست باشد. بنابراین آثار هنری می‌توانند روایتگر تمدن یک مملکت باشند.ما نیز به همین خاطر تلاش کردیم با کارمان روایتی از یک واقعیت داشته باشیم و قبل از اینکه دیگران روایتی نادرست از واقعیت سردار قاسم سلیمانی را به مردم ارائه دهند، روایتی درست از همان واقعیت را ارائه دهیم.

گفتنی است، سردیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اثر مشترک حسین عصمتی و مینا صدری به همراه رونمایی از تابلو نگارگری «احرام عشق» اثر حسین عصمتی ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰ در نگاه خانه حوزه هنری رونمایی شد.

کد خبر 1135361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha