عزاداری فاطمیه  و توزیع ۱۷ بسته معیشتی  توسط کانون روستای حضرت ابوالفضل(ع) قره تگینی ملایر

ونایی گفت: همزمان با ایام فاطمیه ویژه برنامه عزاداری و توزیع ۱۷ بسته معیشتی در بین نیازمندان در کانون حضرت ابوالفضل(ع) قره تگینی ملایر انجام شد .

«محمد حسین ونایی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر  گفت: کانون فرهنگی و هنری حضرت ابوالفضل(ع) روستای قره تگینی ملایر  در سال 1390 در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) این روستا تاسیس شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری حضرت ابوالفضل (ع)روستای قره تگینی ملایر  با بیان اینکه این کانون در حال حاضر حدود 80 نفر عضو دارد افزود:  فعالیت ها و برنامه های مختلفی در این کانون انجام می‌شود که می توان به فعالیت های فرهنگی، قرآنی و ورزشی  و حضور در برنامه های عمرانی روستا اشاره کرد.

 

 وی با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونا برنامه های فرهنگی و قرآنی در این کانون کمتر شد افزود: در حال حاضر برنامه ها به خوبی دنبال می‌شود.

ونایی با اشاره به اینکه در ایام کرونا نیز فعالیت ها در راستای کمکهای مومنانه انجام شد تصریح کرد: در این زمینه توزیع بسته های معیشتی با کمک های مردمی، خیرین و اعضای کانون انجام شد.

وی همچنین  به برنامه های این کانون طی یک ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در این راستا برنامه عزاداری ایام فاطمیه، نشست های بصیرتی دهه بصرت، برنامه های فرهنگی و... را داشتیم.

 وی از توزیع غذای نذری در بین عزادران و برگزاری مرااسم ویژه شهادت حضرت زهرا اشاره کرد و گفت: این مراسم به صورت با شکوه و با حضور مسئولان شهرستان و حضور و  سخنرانی نماینده مردم ملایر در مجلس شورا اسلامی برگزار شد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری حضت ابوالفضل (ع)روستای قره تگینی ملایر  توزیع 17  بسته معیشتی شامل مرغ، حبوبلت ، برنج، و... را از برنامه‌های این کانون در ایام فاطمیه برشمرد و گفت: برای هر کدام از این بسته‌ها 400 هزار تومان هزینه شد که هزینه آن از سوی خیرین، کمکهای مردمی و اعضای کانون تقبل شده و در  بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

وی همچنین از برگزاری جشن تکلیف دختران 9 ساله و پسران 15 ساله در این کانون در سالروز ولادت حضرت زهرا (س)خبر داد و افزود: این برنامه نیز به صورت باشکوه برگزار می‌شود که برنامه ریزیهای لازم د دستور کار قرار دارد.

ونایی با اشاره به اینکه این کانون در روستا است و از نظر امکانات بسیار ضعیف است افزود: نبود میز و صندلی، قفسه کتاب، کتاب های به روز،  نبود کامپیوتر، پراژکتور و.. از مهمترین نیازهای این کانون است

 وی یادآور شد: اعضای این کانون از بانوان ، کودکان و نوجوانان  و ..... هستند.

 

کد خبر 1135377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha