فراخوان سازمان همکاری اسلامی برای تقویت همبستگی بشردوستانه در جهان اسلام

سازمان همکاری اسلامی برای تقویت همبستگی اسلامی به منظور ارائه کمک های بشردوستانه به مردم در جهان اسلام تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « menafn»، کمیته اسلامی هلال بین المللی (ICIC)، ارگان تخصصی سازمان همکاری اسلامی (OIC)، برای سی و پنجمین نشست خود به مدت دو روز  در جده تشکیل جلسه داد.

در این نشست آخرین به روز رسانی ها در مورد کمک های بشردوستانه و امدادی ارائه شده توسط کمیته اسلامی هلال بین المللی به جمعیت های آسیب دیده از بلایای طبیعی و آوارگان داخلی در سراسر کشورهای عضو شورای همکاری اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

«طارق بخیت»،دستیار دبیر کل سازمان همکاری اسلامی، گفت که کمیته در زمانی تشکیل جلسه داده است که واقعیت جدیدی در سراسر جهان اسلام در حال شکل گیری است و چالش های انسانی سنگینی را مطرح می کند که تنها از طریق اقدام همبستگی واقعی قابل حل است.

وی تاکید کرد که سازمان همکاری اسلامی به کارهای انجام شده توسط کمیته اسلامی هلال بین المللی و ساير سازمان‌هاي بشردوستانه براي تسکين آلام قربانيان بلايا، درگيري‌ها و جنگ‌ها در سراسر جهان اسلام توجه ويژه دارد و سی و پنجمين نشست کمیته اسلامی هلال بین المللی را نقطه عطف ديگری در جهان اسلام توصيف كرد.

وی همچنین از کمیته اسلامی هلال بین المللی و همه مؤسسات هلال احمر و صلیب سرخ برای کار طاقت فرسا در هنگام بلایا و بحران های انسانی، به ویژه در پاسخ به پیامدهای همه گیری ویروس کرونا بر جهان اسلام تشکر کرد.

کد خبر 1135927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha