ماجرای پاداش ۹۱۰ میلیون تومانی هیات مدیره بورس تهران/مالیات بر خانه‌های خالی تا پایان دی نهایی می شود

کاهش نرخ رسمی یورو و ۱۹ ارز، ماجرای پاداش ۹۱۰ میلیون تومانی هیات مدیره بورس تهران، علت زمین خواری عدم اسکن اسناد موجود در دفاتر نیست، مالیات بر خانه‌های خالی تا پایان دی نهایی می شود برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز سه شنبه ۲۱ دی شبستان به شرح زیر است:

ماجرای پاداش ۹۱۰ میلیون تومانی هیات مدیره بورس تهران

در پی حاشیه سازی برخی رسانه‌ها در خصوص پاداش ۹۱۰ میلیون تومانی اعضای هیأت مدیره بورس تهران در دولت گذشته، شرکت بورس اوراق بهادار تهران با صدور اطلاعیه‌ای توضیحاتی ارائه داد.

در اطلاعیه این شرکت آمده: این پاداش در دولت گذشته تصویب شده و مربوط به سال گذشته (سال مالی ۱۳۹۹) است که در مجمع تیرماه به تصویب رسیده و در صورت‌های مالی شهریور ماه سال جاری صرفا افشا شده است. رویه‌ای که هرساله بوده و در تمامی گزارش‌های شش ماهه سال‌های گذشته وجود داشته است.

این پاداش در وجه اشخاص حقیقی نیست بلکه به شرکت‌های حقوقی عضو هیئت مدیره مانند سرمایه‌گذاری صبا تأمین، سرمایه‌گذاری توسعه ملی اختصاص پیدا می‌کند.

لازم به ذکر است بر اساس قانون تجارت، شرکت‌ها می‌توانند تا سه درصد از سود تقسیمی شرکت را به عنوان پاداش به اعضای هیئت مدیره اختصاص دهند که این مبلغ ۹۱۰ میلیون تومان پاداش کل سال گذشته، تنها هفت صدم درصد از سود شرکت بورس اوراق بهادار تهران در سال مالی ۹۹ را شامل شده و در ضمن بین هفت عضو حقوقی هیئت مدیره تقسیم می‌شود و به هر عضو حقوقی ۱۳۰ میلیون تومان اختصاص پیدا می‌کند.

شایان ذکر است، امیرتقی‌خان تجریشی، جواد عشقی‌نژاد، محمدعلی میرزاکوچک شیرازی، محمدرضا محسنی، حسین بوستانی، مهدی امیری و سیدمهدی سدیدی اعضای هیات مدیره بورس تهران هستند.

 

کاهش نرخ رسمی یورو و ۱۹ ارز

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز (سه‌شنبه، ۲۱ دی‌ماه) اعلام کرد که بر اساس آن، بهای ۱۹ واحد پولی افزایش و قیمت ۲۰ ارز کاهش یافت، نرخ هفت واحد پولی دیگر نیز ثابت ماند. امروز هر دلار آمریکا ۴۲ هزار ریال، پوند انگلیس ۵۶ هزار و ۹۸۷ ریال و یورو ۴۷ هزار و ۵۷۴ ریال ارزش‌گذاری شد.

 

برپایه این گزارش، هر فرانک سوئیس امروز ۴۵ هزار و ۳۹۳ ریال، کرون سوئد چهار هزار و ۶۱۳ ریال، کرون نروژ چهار هزار و ۷۳۵ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۹۵ ریال، روپیه هند ۵۶۸ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۸۱۸ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۳ هزار و ۷۸۱ ریال، ۱۰۰ ین ژاپن ۳۶ هزار و ۴۸۰ ریال، دلار هنگ‌کنگ پنج‌هزار و ۳۸۸ ریال و ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۳ ریال قیمت گذاری شد.

 

همچنین هر دلار کانادا ۳۳ هزار و ۱۲۲ ریال، دلار نیوزیلند ۲۸ هزار و ۳۶۵ ریال، راند آفریقای‌جنوبی ۲ هزار و ۶۷۵ ریال، لیر ترکیه سه‌هزار و ۳۷ ریال، روبل روسیه ۵۶۰ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۲ هزار و ۸۸۰ ریال و لیر سوریه ۱۷ ریال تعیین قیمت شد.

 

قیمت دلار استرالیا هم امروز ۳۰ هزار و ۱۱۸ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۰ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۹۶۹ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۸ هزار و ۹۸۵ ریال، ۱۰ روپیه سریلانکا ۲‌ هزار و ۷۱ ریال، کیات میانمار ۲۴ ریال، یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۴۲۸ ریال، یکصد درام ارمنستان هشت‌هزار و ۷۲۳ ریال و دینار لیبی ۹ هزار و ۱۳۶ ریال تعیین شد.

 

امروز در تابلوی بانک مرکزی هر یوان چین ۶ هزار و ۵۹۰ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۴ هزار و ۸۵۲ ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۹۹۶ ریال، یک‌هزار وون کره‌جنوبی ۳۵ هزار و ۲۵ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۶۴۶ ریال، هر لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۵۹۳ ریال، یک‌هزار روپیه اندونزی ۲‌ هزار و ۹۳۷ ریال، افغانی افغانستان ۴۰۰ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار و ۲۷۵ ریال، منات جمهوری آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۱ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۱ هزار و ۹۷۹ ریال، سامانی تاجیکستان سه‌هزار و ۷۲۳ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و ۲۲ ریال قیمت خورد.

 

مالیات بر خانه‌های خالی تا پایان دی نهایی می شود

محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی شب گذشته (دوشنبه 20 دی) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد خالی شناسایی شده و پیامک هم به این افراد ارسال شده است.

 

وی با بیان اینکه در تلاشیم تا پایان دی ماه اطلاعات ما از خانه‌های خالی کامل و تا آخر این ماه مالیات بر خانه‌های خالی نهایی شود، گفت: با توجه به زمان ثبت نام خود اظهاری خانوار‌ها و همزمانی با انتخابات ریاست جمهوری و ظرفیت کم سامانه‌های ثبت نامی مشکلاتی به وجود آمد.

 

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: کلام " قانون خوب و اجرای بد" اصلاً درست نیست. نباید تمام مشکلات اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی به وزارت مسکن و شهرسازی نسبت داده شود

 

علت زمین خواری عدم اسکن اسناد موجود در دفاتر نیست

علی خندانی، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران شب گذشته (دوشنبه 20 دی) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: اینکه بخواهیم علت زمین خواری را عدم اسکن اسناد موجود در دفاتر عنوان کنیم، واقعیت ندارد.

 

وی در توضیح این موضوع گفت: از سال 92 ثبت اسناد در دفاتر رسمی به صورت الکترونیک انجام گرفته و تاکنون هم این روند در حال انجام بوده و هست.

 

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران ادامه داد: حتی بر اساس اصلاحات این قانون در ابتدای امسال همکاری های لازم جهت اسکن دفاتر در حال انجام است و تا کنون 4 استان این کار را آغاز کرده اند.

 

سیاوش مددی، مدرس دانشگاه و سردفتر اسناد رسمی نیز در این برنامه خبری گفت: تا این لحظه چه از طرف کانون سردفتران و دفتریاران و چه از طرف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شاهد اسکن شدن و داده آماری دفتر نبوده ام، البته شاید در سایر استان ها چنین اتفاقی به صورت آزمایشی انجام شده باشد.

 

همچنین محسن کریمی، پژوهشگر و کارشناس حقوق ثبت و اسناد در ارتباط زنده تلفنی با این برنامه گفت: طبق آئین نامه ابلاغی و تبصره ماده 35 آمده که دفترخانه ها مکلفند ظرف مدت یک سال دفاتر موجود در دفترخانه ها را اسکن نمایند اما حجم انجام شده و پیشرفت این پروژه تاکنون دست کمی از فاجعه نداشته است.

 

راه حل بحران سرخابی‌ها واگذاری مدیریت آنها به مردم است

حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توئیتی نوشت: حذف دو باشگاه بزرگ و محبوب پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا که محصول مدیریت غلط گذشته است کام همه را تلخ کرده است.

 

وی افزود: ماه گذشته در نامه‌ای به رئیس‌جمهور محترم پیشنهاد دادم تا مدیریت این دو تیم در قالب تعاونی به مردم واگذار شود؛ این تجربه باشگاه‌داری در دو تیم بارسلونا و رئال‌مادرید تجربه شده و یک قاعده پذیرفته شده جهانی است.

 

عبدالملکی تصریح کرد: این نامه از سوی دفتر رئیس‌جمهور به وزرای محترم ورزش و اقتصاد ارجاع شده است؛ وزارت_مردم، تنها راه حل بحران سرخابی‌ها را واگذاری مدیریت آنها به خود مردم می‌داند.

 

 

کد خبر 1136104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha