استفاده از توانمندی‌ مراکز پژوهشی و دانشگاهی در محیط زیست استان زنجان

یافتیان با تاکید بر همگامی توسعه و محیط زیست، بر ضرورت بهره مندی از افراد متخصص و با تجربه برای رسیدن به جامعه توسعه یافته بدون آسیب رساندن به محیط زیست تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، سرپرست سازمان حفاظت محیط زیست استان زنجان در آیین تودیع و معارفه مدیریت این سازمان اظهار کرد: ارتباط با بهره مندان مجموعه در کنار ارتباط با کارکنان سازمان از توانمندی های یک مدیر موفق است.

 

محمدرضا یافتیان با اشاره به اینکه رسیدن به اهداف محیط زیست بدون تعامل با سایر دستگاه ها امکانپذیر نیست، گفت: در کنار دستگاه های اجرایی، سازمان های مردم نهاد نیز ظرفیت خوبی برای پیشبرد اهداف سازمان است.

 

وی به برخی از محورهای مورد تاکید خود برای خدمت در این مجموعه اشاره کرد و افزود: همگامی توسعه و محیط زیست و بهره مندی از افراد متخصص و با تجربه برای رسیدن به جامعه توسعه یافته بدون آسیب رساندن به محیط زیست مورد توجه است.

 

این مسئول ادامه داد: تلاش در راستای تصمیم گیری سیستمی و جلوگیری از تصمیم گیری سلیقه ای، پیگیری استفاده از تجهیزات مدرن برای نظارت بیشتر و بالا برون کیفیت کار، تلاش برای تعامل با واحدهای صنعتی و انطباق این واحدها با محیط زیست، استفاده از توانمندی مراکز پژوهشی و دانشگاهی، ایجاد آزمایشگاه های معتمد و برون سپاری و آموزش های عمومی و تخصصی از محورهایی است که در این سازمان دنبال خواهد شد.

 

در ادامه برنامه ضمن تقدیر از تلاش های آبسالان مدیر اسبق سازمان حفاظت محیط زیست استان زنجان، محمدرضا یافتیان به عنوان سرپرست این سازمان منصوب شد.

 

یافتیان متولد تیر ماه 1344 تهران است و پس از سپری کردن دوره‌های تحصیلی تا مقطع کارشناسی وفارغ‌التحصیلی در رشته شیمی محض دانشگاه شهید بهشتی در سال 1368، تا سال 1370 در دانشگاه صنعتی اصفهان مشغول به تحصیل شده است.

 

وی در نیمسال آخر تحصیل در این مقطع همکاری خود را با دانشگاه زنجان برای تدریس دروس تخصصی شیمی تجزیه آغاز کرده و از سال 1371 در قالب عضو هیات علمی طرح سربازی همکاری با دانشگاه زنجان را ادامه داده است.

 

یافتیان تحصیلات خود را در مقطع دکترا در گرایش شیمی فیزیک و تجزیه اخذ در فرانسه انجام داده است و پس از بازگشت به زنجان در سال 1382 به مرتبه علمی دانشیاری و در سال 1386 به مرتبه علمی استادی ارتقا یافته است.

 

در سال 1395 به مدت یک سال فرصت مطالعاتی را در دانشگاه ملبورن استرالیا در آزمایشگاه شیمی تجزیه محیط زیستی سپری و تاکنون در 150 مقاله علمی در مجلات معتبر بین‌المللی به چاپ رسانده است.

 

راهنمایی بیش از 120 دانشجوی کارشناسی ارشد و 10 دانشجوی دکتری را بر عهده داشته و در حوزه مدیریت اجرایی نیز به عنوان مدیر گروه شیمی، رئیس دانشکده علوم، مدیر امور آموزشی دانشگاه، مدیر امور پژوهشی دانشگاه، معاون اداری، مالی و توسعه منابع دانشگاه، شورای دانشگاه، هیات ممیزه و کمیسیون تخصصی هیات امنا دانشگاه فعالیت فعالیت کرده است.

 

 

کد خبر 1136269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha