۱۵ درصد جمعیت هدف استان قزوین دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند

دیدبان گفت: ۱۵ درصد جمعیت هدف استان قزوین دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و از مردم خواهشمندیم ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی برای دریافت دز سوم واکسن مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «عبدالله دیدبان» در خصوص جزئیات شناسایی موارد ابتلا به سویه امیکرون در قزوین بیان کرد: 2 مورد قطعی ابتلا به سویه امیکرون در قزوین به ما گزارش شد که یکی از بیماران از هشتم دی ماه و دیگری از 11 دی ماه دچار علائم بیماری شده بودند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: این بیماران وضعیت خوبی دارند و در منزل قرنطینه هستند که یکی از بیماران آقای 34 ساله ای است که محل کار ایشان تهران بوده است و بیمار دیگر خانمی 59 ساله خانه دار هستند که سابقه مسافرت هم نداشتند که این بیماران علائمی نظیر سرگیجه، حالت تهوع، تب و بدن درد داشتند.

 

وی عنوان کرد: هر 2 بیمار دز دوم واکسن خود را تزریق کرده بودند ولی دز سوم خود را تزریق نکرده بودند که از زمان تزریق این نوبت واکسن آنها هم گذشته بوده است که این موضوع نشان می دهد در کنار رعایت پرتکل های بهداشتی چقدر تزریق دز سوم اهمیت دارد.

 

دیدبان تأکید کرد: سویه امیکرون علائم اختصاصی ندارد و علائم آن همانند دیگر سویه های قبلی کرونا و سرماخوردگی است و تفاوت آن در سرعت انتشار سویه امیکرون است که سرعت انتشار بالایی دارد.

 

وی در خصوص وضعیت واکسیناسیون خاطر نشان کرد: کمبود واکسن پاستاکووک در استان وجود ندارد ولی واکسن آسترازانکا برای نوبت دوم تزریق وجود دارد و ان شاالله با وارد شدن این واکسن، برای دز سوم هم افراد می توانند از این نوع واکسن استفاده کنند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطر نشان کرد: در نوبت اول 94 و نیم درصد، نوبت اول و دوم 83 و هفت دهم درصد و نوبت سوم 15 درصد از جمعیت هدف در استان واکسن دریافت کرده اند و از مردم خواهشمندیم ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی برای دریافت دز سوم واکسن مراجعه کنند.

کد خبر 1136442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha