حوزه سایبری از بخش‌های مهم پدافند غیرعامل به شمار می‌رود

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کردستان گفت: حوزه سایبری از بخش‌های مهم پدافندغیرعامل به شمار می‌رود و در این راستا هشدارهای امنیتی به دستگاه‌های اجرایی استان اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، احمد محمد رضایی مدیرکل پدافند غیرعامل کردستان در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان  که در سالن شهدای گمنام استاندای کردستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از بخش‌های مهم در پدافند غیرعامل، حوزه سایبری است که هشدارهای امنیتی به دستگاه‌های استان اعلام شده تا دشمن نتواند در این فضا نفوذ کند.

 

محمدرضایی افزود: استانداردسازی دستگاه‌ها در حوزه سایبری نیازمند تخصیص بودجه و اعتبار است اما بودجه لازم برای استاندارد‌سازی به دستگاه‌ها در حوزه سایبری اختصاص نیافته است.

 

وی به اقدامات انجام شده در استان پرداخت و بیان کرد: ایجاد سامانه پیامکی به کارشناسان فناوری دستگاه‌های اجرایی و ارتباط خوب پلیس فتا از جمله اقداماتی است، که در استان انجام شده است.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کردستان همچنین وجود انبارهای نفت در بلوار پاسداران سنندج را معضل دانست و خواستار انتقال این انبار به خارج از شهر شد.

 

محمد رضایی اضافه کرد: بحث واژگونی تانکرهای حامل سوخت، نبود جایگاه پسماند ویژه، ورود فاضلاب به منابع آب شرب، مهاجرت پرندگان از نقاط مختلف به استان و احتمال انتقال بیماری از جمله مشکلات و چالش‌های استان است که باید برای آنها تدابیری اندیشیده شود.

 

کد خبر 1136952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha