کودکان و نوجوانان طیف پرخطر در ویروس اُمیکرون به شمار می‌روند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: کودکان و نوجوانان طیف پرخطر در ویروس اُمیکرون به شمار می‌روند و با توجه به در خطر بودن کودکان در ابتلا به اُمیکرون خانواده‌ها باید اهمیت بیشتری به واکسیناسیون قشر کم سن و سال بدهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، فریدون عبدالملکی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در جلسه ستاد پدافند غیرعامل استان با اشاره به ضرورت واکسیناسیون تمام افراد واجد شرایط در مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین کارها واکسیناسیون فعال است نباید منتظر باشیم مردم پیش ما بیایند ما باید به استقبال آنها برویم.

 

وی با اشاره به در پیش بودن دو هفته طلایی برای کنترل اُمیکرون اعلام کرد: باید از این فرصت طلایی استفاده کنیم و با همکاری رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما برای فرهنگسازی و تشویق مردم به تزریق واکسن کرونا اقدام کنیم.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: افزایش آمار گیرندگان واکسن کرونا پیشگیری را افزایش و کار بیمارستان‌ها را کمتر می‌کند.

 

عبدالملکی تصریح کرد: کودکان و نوجوانان طیف پرخطر در ویروس اُمیکرون به شمار می‌روند و با توجه به در خطر بودن کودکان در ابتلا به اُمیکرون خانواده‌ها باید اهمیت بیشتری به واکسیناسیون قشر کم سن و سال بدهند تا بتوانیم از این مرحله عبور کنیم.

 

وی وضعیت کرونایی ۱۰ شهرستان استان را آبی خواند و گفت: نباید از این نکته که اُمیکرون مثل آتش زیر خاکستر است غافل شد.

 

بهروز اخوان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این نشست با تاکید براینکه برای مقابله با کرونا ویروس واکسیناسیون عمومی باید جدی گرفته شود، اضافه کرد:‌ میانگین آمار بستری‌ها ۳۰ مورد و فوتی‌های کرونا سه مورد در هفته دوم دی ماه است.

 

وی عنوان کرد: تاکنون یک‌میلیون ۹۰ هزار دز  برابر با۸۱ درصد نوبت اول ، ۸۹۹ هزار دز برابر با ۶۷ درصد نوبت دوم و ۱۵۶ هزار و ۶۵۸ دز  برابر با ۱۲ درصد از کل جمعیت استان نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستانبر ضرورت تزریق واکسن دز سوم تاکید کرد و گفت: ۲ میلیون و ۶۴۹ هزار دز واکسن تا این لحظه در استان دریافت شده است.

 

وی افزود: 95 درصد دانش‌آموزان کردستانی واجد شرایط نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

 

اخوان در پایان اضافه کرد: میزان واکسن ذخیره شده ۳۷۲ هزار دز است.

کد خبر 1136975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha