اثر هنرمند لاهیجانی به جشنواره تئاتر فجر راه یافت

نمایش خیابانی« کربلای آب» اثر هنرمند لاهیجانی با برگزیده شدن در جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیین اختتامیه و مراسم تقدیر از برگزیدگان و هنرمندان برتر سومین جشنواره سراسری تئاتر «سردار آسمانی» سه‌شنبه شب (۲۱ دی) در تالار دانشگاه فرهنگیان شهر کرمان با حضور  سردار« ابوالفضل شکارچی» سخنگوی ارشد نیروهای مسلح کشور، «محمود سالاری» معاون امور هنری وزارت ارشاد و مسئولان استانی در تالار دانشگاه فرهنگیان شهر کرمان برگزار شد.

 

با اعلام فراخوان سومین دوره این جشنواره ۲۴۶ اثر از ۲۱ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۱۳۵ اثر در حوزه تئاتر خیابانی، ۷۱ اثر در بخش نمایشنامه‌نویسی و ۴۰ اثر در بخش رادیو تئاتر بوده است که با نظر هیئت داوران  ۱۵ اثر در بخش تئاتر خیابانی، هفت اثر در بخش رادیو تئاتر و ۱۰ اثر در بخش نمایشنامه‌نویسی انتخاب شدند.

 

«سولماز محمدی » از گیلان بخاطر بازی در تئاتر خیابانی «کربلای آب» توانست مقام دوم بازیگری زن این جشنواره را به خود اختصاص دهد. همچنین این تئاتر با بازی «علی بیداوسی» کاندیدای بهترین بازیگر مرد نیز انتخاب شد.

 

«کربلای آب» با موضوع غواصان شهید که توانست با موفقیت به جشنواره تئاتر فجر راه یابد، روایتی است از ازدواج تا شهادت شهید غواص گیلانی که مادر این شهید یک روز قبل از اعلام تفحض پیکر این شهدا، پس از ۳۰ سال چشم انتطاری به دیار باقی شتافت.

 

کربلای آب به نویسندگی و کارگردانی «علی بیداوسی» کاری مشترک از گروه تئاتر دانش لاهیجان و معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی این شهر است.

 

 

 

کد خبر 1137038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha