۶۴۰۰ مددجوی خوزستانی از آموزش‌های تخصصی و مهارتی بهره‌مند شدند

وطن پرست گفت: ۶ هزار و ۴۰۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان خوزستان در ۹ ماهه امسال با شرکت در دوره‌های آموزشی و تخصصی، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند.

«حسین وطن پرست» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به اینکه مددجویان می‌توانند با شرکت در کارگاه‌های آموزشی و حرفه‌آموزی شغل موردنظر خود را ایجاد کنند و وارد بازار کار شوند اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال ۶ هزار و ۴۰۰ مددجوی تحت حمایت از دوره‌های مهارت افزایی و حرفه‌آموزی بهره‌مند شدند.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان خوزستان با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و جهاد دانشگاهی انجام می‌شود افزود: مددجو آموزش‌های مقدماتی، آموزش‌های مهارتی و در زمینه پایدارسازی و توسعه اشتغال آموزش‌ دیده‌اند.

 

وی هدف از ارائه دوره‌های آموزشی را حرفه‌آموزی و ارتقای سطح مهارتی مددجویان برای رسیدن به توانمندی و خودکفایی عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون ۷۰ درصد حجم تعهد عملکرد عملیاتی شده و کلاس‌های آموزشی و مهارت‌آموزی با چشم انداز مشاغل نوین، دانش بنیان فناورانه و ... برگزار می‌شود.

 

وطن پرست با اشاره به اینکه استفاده از امکانات و ظرفیت‌های استان با هدف رونق و ارتقای اقتصادی به‌ویژه در مناطق محروم در دستور کار قرار دارد اضافه کرد: مناطق محروم از آموزش‌های مهارتی، فنی و پایدارسازی برخوردار شدند.

 

وی با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار و بانوان تحت حمایت در کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای حضور یافته‌اند اضافه کرد: ارائه‌ آموزش‌های لازم در زمینه‌ها‌ی مهارتی و فنی‌ و‌ حرفه‌ای از مهم‌ترین اقدامات کمیته امداد برای زنان سرپرست خانوار است تا بتوانندبه استقلال اقتصادی دست یابند.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خوزستان با اشاره به اینکه کارگاه‌های آموزشی با توجه به نوع استعداد و علاقه مددجویان در زمینه‌های مهارت آموزی، پایدارسازی و توسعه، کارآفرینی و حرفه‌آموزی برگزار شده است تصریح کرد: خدمات کشاورزی پهپادی، فیروزه کوبی، کپوبافی، دستگاه‌های بازیافت پسماند، گلدوزی، خیاطی، رایانه، دامپروری، کشاورزی، پیرایشگری و آرایشگری، قالیبافی و فرشبافی از جمله دوره‌های آموزشی برگزار شده برای مددجویان تحت حمایت است.

 

وی در پایان یاد آور شد: مددجویانی که موفق به اخذ مهارت در یک حرفه شوند، تسهیلات اشتغال‌زایی قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد دریافت می‌کنند و تا پایدار شدن حرفه و رسیدن به خودکفایی تحت نظارت کارشناسان پایدارسازی مشاغل قرار می‌گیرند.

 

کد خبر 1137076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha