ترویج مبانی ارزشی در قالب هنر رویکرد مهم کانون جوادالائمه(ع) سوادکوه شمالی

زارع گفت: ترویج مبانی ارزشی و دینی در قالب هنر رویکرد مهم کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) سوادکوه شمالی است و با استفاده از ظرفیت های مختلف در این بخش وارد عمل شده و در رویداد ملی فهما در شبستان هنر و رواق ترنج هنرهای تجسمی به مرحله کشوری راه یافتیم.

«مرتضی زارع» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران اظهار کرد: این کانون در طول سال در بخش های مختلف فعالیت داشته و در مناسبت های ملی و مذهبی پای کار برنامه های مختلف است و همچنین انجام فعالیت های عام المنفعه از دیگر فعالیت های این کانون است و تلاش دارد تا در نشر ارزش های اسلامی، دینی و ملی موفق عمل کند .

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) حسینیه امام جعفر صادق(ع) سوادکوه شمالی افزود: در سال 1400 این کانون با همکاری اعضای فعال و پویا توانسته در رویداد فهما در شبستان هنر و رواق ترنج هنرهای تجسمی به مرحله کشوری راه یابد که بیانگر همت بلند و وحدت همه جانبه در بین اعضای این کانون است.

وی با بیان اینکه توجه به منویات رهبری و تلاش برای نهادینه کردن ارزش ها در جامعه مهمترین رویکرد ما در این کانون است ؛ خاطر نشان کرد: در همین راستا و با توجه به تاکیدات رهبری در راستای بیان ارزش ها در قالب هنر، تلاش کردیم تا با استفاده از توان اعضای کانون جوادالائمه(ع) سوادکوه شمالی در تبیین ارزش های انقلابی و اسلامی موفق عمل کنیم.

 

زارع گفت: ترویج مبانی ارزشی و دینی در قالب هنر رویکرد مهم کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) سوادکوه شمالی است و با استفاده از ظرفیت های مختلف در این بخش وارد عمل شده ایم.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) سوادکوه شمالی افزود: برگزاری مسابقات نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان در مناسبت های مختلف محرم، دفاع مقدس، کمک های مومنانه، هفته کتابخوانی و شب یلدا، برگزاری مسابقات عکس با موضوعات یلدای فاطمی، سفره های مزین به عکس شهدا و عکاسی از طبیعت و.. از برنامه های ما در این راستا و در قالب استفاده از هنر بوده است.

 

وی گفت: اعضای هنرمند این کانون همچنین به مسابقات استانی و کشوری راه یافته اند که تابلوی مزین به نام شهدای کربلا اثر برادران محمودی یکی از این آثار ارزنده بوده است.

زارع افزود: احیای فرهنگ بومی و احیای آن در بین نسل جدید در قالب آموزش و انتقال داده ها از برنامه های مهم ما در این بخش است که از جمله می توان به شمدبافی و دست سازه های گل میخک که اثر به جا مانده از گذشتگان در این دیار است اشاره کرد که امروز با فکر خلاق اعضای کانون به صورت امروزی و جوان پسند به نسل جدید آموزش داده می‌شود.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) سوادکوه شمالی یادآور شد: این کانون با استفاده از ظرفیت اعضای فعال، دستان هنرمند کودکان، جوانان و نوجوانان و حمایت مسئولان سعی در آموزش تعالیم اسلامی با محوریت مسجد در قالب هنر دارد تا زمینه ساز تربیت نسلی جوان انقلابی و ارزشی برای این آب و خاک باشد.

کد خبر 1137255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha