عده‌ای در حال پایه‌ریزی جاده جدایی دین از سیاست هستند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: عده‌ای در حال پایه‌ریزی جاده جدایی دین از سیاست‌ هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله سید احمد خاتمی  امروز در دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد در سالن همایش‌های پژوهشکده علامه طباطبایی قم با اشاره به موضوع جهاد تبیین و ساحت‌ها و عرصه‌های مختلف آن اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب پیرامون اهمیت جهاد تبیین مسائل مهمی را مطرح کرده اند.


نایب رئیس جامعه مدرسین افزود: همچنین جهاد تبیین در قرآن، روایات و سیره و روش امامان که علما و روحانیت باید به تبیین ابعاد مختلف آن بپردازند نیز آمده است.

 

وی بیان کرد: علما و روحانیت، طلایه داران و پیشگامان نهضت جهاد تبیین هستند، در این راستا جهاد تبیین دارای دو بخش ایجابی و سلبی است و رسالت تبیینی که انبیای الهی و اولیا داشتند هم نفی و هم اثبات داشت و ما باید اثبات را داشته باشیم.


آیت الله خاتمی عنوان کرد: تبری، جلوه سلبی جهاد تبیین است و اساساً لااله الا الله از تبری شروع می‌شود، امام خمینی(ره) نیز از تبری از رژیم شاه و آمریکایی‌ها آغاز کرد و با این کار نظام اسلامی شکل گرفت.

 


وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی متاسفانه عده‌ای  دچار التقاط اعتقادی شدند که گروه فرقان در ابتدای انقلاب نمونه بارز این التقاط بود، در آن دوران شهید مطهری به جنگ این التقاط رفت و با این نگاه آثار زیادی را به چاپ رساند.

 


نایب رئیس جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب منافقین به صحنه آمدند و همه چیز دین را هدف قرار دادند و امروز نیز پرورش دهندگان فرقان که شهید مطهری را به شهادت رساندند هنوز در حال خط دهی هستند.

 


وی گفت: عده‌ای در حال پایه‌ریزی جاده جدایی دین از سیاست‌اند، در حالی که اگر اگر کسی دین را از سیاست جدا بداند پیامبر و امیرالمؤمنین(ع) را تکذیب کرده است.

 


آیت الله خاتمی افزود: تفکر جدایی دین از سیاست، تفکر رضاخانی است، ما معتقدیم حوزه فراتر از جناح‌ها و گروه‌هاست، حتی شیخ عبدالکریم حائری مؤسس حوزه علمیه قم نیز در دل سیاست بود و مدبرانه عمل کرد.

 


وی بیان کرد: افرادی در ایران به دنبال تفکر رضاخانی و جدایی دین از سیاست هستند باید بدانند کهحوزه علمیه یک نهاد فراسیاسی است و از طرفیجدایی حوزه از سیاست یک خطر بزرگی است که باید نسبت به آن آگاه بود.

کد خبر 1137290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha