اعلام خبرهای خوب در حوزه «آب و خشکسالی» به مردم خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: آب و خشک‌سالی از موضوعات جدی خراسان جنوبی است که در این حوزه خبرهای خوبی در راه است و به زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» شامگاه (23 دی) در جریان سفر شهرستانی خود به طبس در دیدار با جمعی از مردم این شهر، اظهار کرد: دولت سیزدهم در شرایط بسیار سختی سکان قوه مجریه را به دست گرفته‌ است و شرایط در کشور با توجه به تحریم‌های نظام سلطه و بی‌کفایتی هایی که در درون کشور صورت‌گرفته است باعث شده تا دولت سیزدهم در شرایط سخت مستقر شود.

 

وی با بیان این‌که رییس‌جمهوری شبانه‌روز وقت می‌گذارد تا مشکلات کشور حل شود و قطعا هم حل خواهد شد، گفت: هیچ‌کار نشدنی در کشور وجود ندارد و همان‌طور که آیت‌الله رئیسی تاکید دارند، دولت سیزدهم جزو اصحاب «ما می‌توانیم» است و مشکلات کشور ان‌شاءالله با همت مسئولان و کمک مردم حل خواهد شد، چراکه ظرفیت‌های فراوانی از نیروی انسانی تا نعمت‌های فراوان خدادادی در کشور وجود دارد که باید شکوفا شود.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به این‌که جوانان خوش‌فکر، پرتلاش و مردم خوب، مؤمن، متدین و همسو با نظام و انقلاب در کشور داریم که برای حل مشکلات از آنها استفاده می‌شود، ادامه داد: مشکلات کشور و استان به‌مرور کمتر خواهد شد، چراکه دولت در اول کار قرار دارد و باید تغییر و تحولات در کشور کامل صورت گیرد و نیروهای انقلابی، تازه‌نفس، دلسوز و کاربلد روی کار بیایند.

 

قناعت با اشاره به اینکه قطعا مشکلات کشور یکی پس‌از دیگری حل خواهد شد و آن‌هایی که حل مشکلات کشور را به خارج گره می‌زدند خواهند دید که بدون تکیه‌ی به آمریکا و انگلیس می‌توان با تکیه‌بر داخل کشور مشکلات را حل کرد، افزود: به کوری چشم دشمنان تحریم‌ها برداشته خواهد شد و مقاومت مردم نتیجه خواهد داد، چراکه دشمن نفس‌های آخر خود را می‌کشد.

 

وی با بیان اینکه این امیدواری که مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود اشاره کرده‌اند نشان دهنده این است که آینده‌ای بسیار روشن و خوب در پیش روی مردم و کشور قرار دارد، افزود: نیاز امروز کشور وحدت و انسجام تا استقرار کامل دولت است.

 

قناعت در پایان تاکید کرد: آب و خشک‌سالی از موضوعات جدی استان است که در این حوزه خبرهای خوبی در راه است و به‌زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.

 

همچنین استاندار خراسان جنوبی در ادامه سفر خود به شهرستان طبس، با خانواده گرانقدر شهید «حسن آشنا» دیدار کرد. قناعت در این دیدار، ضمن دلجویی از خانواده معزز این شهید بزرگوار، از نقش شهدا در دوام و توفیقات جمهوری اسلامی گفت.


شهید حسن آشنا متولد فروردین ماه 1346 است که دوران سربازی خود را با حضور در سپاه پاسداران در مناطق جنگی گذراند و بعد از طی این دوره، به استخدام سپاه درآمد و با حضور در گردان تخریب لشکر 21 امام رضا(ع)، چندین بار عازم جبهه شد تا این که در تیرماه 1361 در جزیره مجنون مفقود گشت.


بعد از گذشت 9 سال، پیکر مطهر این شهید بزرگوار، طی عملیات تفحص کشف و در آبان ماه 1375 در زادگاهش روستای ازمیغان به خاک سپرده شد.

 

بازدید استاندار خراسان جنوبی از زیباترین باغ تاریخی ایران در دل کویر «باغ تاریخی گلشن» از دیگر برنامه های سفر قناعت به شهرستان طبس بود.

باغ گلشن که اوایل قرن سیزدهم هجری قمری ساخته شده، در ۲۰ دی ماه سال ۱۳۵۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این باغ در مساحتی حدود هفت هکتار طراحی و اجرا شده و با  طول ۲۶۶ متر و عرض ۲۶۰ متر، تقریباً مربع ‌شکل است.


تنها ساختمان این باغ، عمارت دوطبقه سردرب شامل یک تالار بزرگ و ایوانی برای مشاهده‌ مناظر باغ و شهر می باشد که در زلزله‌ ویرانگر شهریور ۱۳۵۷ به طور کامل از بین رفت و ساختمان کنونی با توجه به نقشه‌ ساختمان سابق بازسازی شده است.


تأمین‌ روشنایی، نورپردازی، احداث‌ سرویس ‌بهداشتی ‌مناسب ‌و‌ کافی و کف ‌سازی ‌معابر از جمله اقداماتی است که در طرح توسعه باغ پیش بینی شده و نیاز به ۱۵ میلیارد‌ تومان اعتبار دارد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1137374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha