ارائه خدمات مشاوره ای به بیش از ۹ هزار مددجوی امداد استان مرکزی

بهرامی از ارائه خدمات مشاوره ای به ۹ هزار و ۷۹ مددجوی امداد استان مرکزی خبر داد.

«عدالت بهرامی» با اشاره به اهمیت ارائه خدمات مشاوره ای به مددجویان کمیته امداد و آگاه سازی این عزیزان در رابطه با مسائل مختلف به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ هزار و ۷۹ مددجوی کمیته امداد استان مرکزی از خدمات مشاوره و راهنمایی حضوری و غیرحضوری این نهاد با اعتبار بیش از ۱۶۶ میلیون تومان بهره‌مند شدند.

 

قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی، افزود: خدمات مشاوره و راهنمایی به مددجویان در قالب دوره‌های گروهی و فردی و بر اساس رده‌های سنی مختلف در راستای بهبود سلامت عمومی به مددجویان ارائه می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد: بهداشت روانی، سلامت معنوی، مهارت‌های فرزند پروری دینی و مهارت ارتباط با کودکان و نوجوانان، راهکارهای تغییر و اصلاح رفتار، آموزش سبک زندگی اسلامی مهارت‌های زندگی، آموزش مهارت‌های قبل و بعد از ازدواج از موضوعات مورد مشاوره بوده است.

 

بهره‌مندی ۲۹۳۸ مددجو از برنامه‌های آموزشی و آگاه سازی

 

این مقام مسئول همچنین از بهره‌مندی 2 هزار و 938 مددجو از برنامه‌های آموزشی و آگاه سازی نیز خبر داد و گفت: مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی طی ۹ ماهه سالجاری از برنامه‌های آموزشی و آگاه سازی فرهنگی با اعتبار ۱۸۱ میلیون تومان بهره مند شدند.

 

قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته ۲ هزار و ۲۷۱ مددجو از برنامه‌های آموزشی و آگاه سازی این نهاد بهره‌مند شدند، خاطر نشان کرد: این تعداد در سالجاری رشد داشته است و امید است همواره بتوانیم برنامه های آموزشی موثری را اجرا کنیم.

 

بهرامی آگاهی بخشی و اطلاع رسانی را از مهمترین برنامه های کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی دانست و ادامه داد: این برنامه همواره در طول سال پیگیری می شود و مددجویان بسیاری از برنامه های مشاوره ای و آموزشی ما بهره مند می شوند.

 

رسیدگی به امور محرومان از برنامه‌های اصلی

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه انجام کار خیر و دستگیری از نیازمندان یک ارزش ماندگار و امری فطری است، گفت: کمیته امداد امام خمینی با همین هدف دستگیری از نیازمندان و محرومین جامعه تاسیس شده و در این راستا فعالیت های گسترده ای را انجام می دهند.

 

قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی رسیدگی به امور محرومان را از برنامه‌های اصلی انبیاء و اولیای الهی دانست و اضافه کرد: انبیاء و اولیای الهی به این مهم تاکید فراوان داشته اند و دستگیری از نیازمندان و محرومین را در اولویت برنامه های خود قرار داده و به دیگران نیز تاکید می کردند.

 

وی ضمن تقدیر از تلاش های پرسنل پرتلاش امداد در راستای شناسایی و دستگیری از نیازمندان بیان کرد: امدادگران کمیته امداد جهادگونه در جهت رفع محرومیت و حل مشکلات نیازمندان تلاش می کنند.

 

ایجاد مراکز نیکوکاری راهی برای واگذاری امور به خود مردم است

 

بهرامی در ادامه با اشاره به فعالیت گسترده مراکز نیکوکاری گفت: تا کنون بیش از ۳۰۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان مرکزی راه اندازی شده است و به ارائه خدمات به محرومین و نیازمندان می پردازند.

 

وی ایجاد مراکز نیکوکاری و واگذاری کار به خود مردم را از برنامه‌های کمیته امداد دانست و اضافه کرد: با این کار بهتر می توان نیازمندان واقعی را شناخت و در راستای ارائه خدمات به آنان تلاش کرد.

 

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، کمیته امداد را یکی از نهادهای خدمتگزار محرومین دانست و اضافه کرد: این نهاد حمایتی از بدو تأسیس تا کنون منشاء خدمات ارزشمندی در خدمت به محرومان بوده است.

 

توزیع ۴۵ سری جهیزیه بین نوعروسان تحت حمایت

 

بهرامی در ادامه با اشاره به اینکه به همت کمیته امداد استان مرکزی تعداد ۴۵ سری جهیزیه به هر ارزش ۹۰۰ میلیون تومان بین نوعروسان تحت حمایت توزیع شد، گفت: کمک به ازدواج جوانان و ترویج ازدواج آسان از برنامه ‌های کمیته امداد است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این تعداد جهیزینه به همت کمیته امداد استان مرکزی و با هم افزایی خیران توزیع شده است، بیان کرد: هر جهیزیه شامل پنج قلم کالای اساسی یخچال فریزر، تلویزیون، اجاق گاز فر، جاروبرقی و لباسشویی بوده است.

 

توزیع 1248 وسیله گرمایشی در بین مددجویان

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی همچنین از توزیع ۱ هزار و ۲۴۸ وسیله گرمایشی در بین مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی به ویژه در مناطق محروم خبر داد و گفت: برای تهیه و توزیع این اقلام گرمایشی، بیش از دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

 

وی اضافه کرد: کمیته امداد با ارائه خدمات مختلف حمایتی به خانوارهای تحت حمایت به واگذاری انشعابات گاز، آب و برق رایگان با همکاری سازمان‌های مربوطه اقدام نموده ومددجویان از خدمت دریافت رایگان انشعاب بهره‌مند شده اند.

 

این مقام مسئول در پایان ضمن تقدیر از همدلی و همراهی خیرین و نیکوکاران با این نهاد گفت: کمیته امداد به تنهایی قادر به حل مشکلات نیازمندان و محرومین نیست، به همین دلیل نیازمندان یاری و مساعدت همیشگی خیرین و نیکوکاران است.

کد خبر 1137705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha