مقابله هوشمندانه با فرهنگ و سبک زندگی غربی از مأموریت های مهم رسانه ملی است

رئیس دانشکده دین و رسانه دانشگاه صداوسیما تصریح کرد: یکی از اصلی ترین مأموریت های صداوسیما، مقابله هوشمندانه با فرهنگ و سبک زندگی غربی است.

دکتر سید محمدمهدی موسوی مهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به این که بر اساس اهداف مدنظر در بیانیه گام دوم انقلاب، انتظارات قابل توجهی از رسانه ملی وجود دارد، گفت: یکی از رسالت های مهم صداوسیما بر اساس رهنمودهای امامین انقلاب، حرکت در مسیر تبیین و ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.

 

رئیس دانشکده دین و رسانه دانشگاه صداوسیما افزود: بر این اساس، یکی از مهم ترین مأموریت های صداوسیما آن است که با برنامه سازی و کارهای هدفمند و مؤثر فرهنگی و رسانه ای نگذارد که اعضای جامعه به سمت فرهنگ غرب گرایش پیدا کنند.

 

رئیس دانشگاه صداوسیما(قم) همچنین با اشاره به نقش بسیار مهم رسانه ملی در شکل گیری و جهت دهی به فرهنگ عمومی کشور گفت: فعالیت های فرهنگی و رسانه ای البته سختی ها و پیچیدگی های خاص خود را دارد، اما آن چه مهم است این که ما با نگاه تحولی به رسانه بتوانیم به اهداف مدنظر بر اساس اسناد بالادستی نظام در حوزه فرهنگ و رسانه دست پیدا کنیم.

 

رئیس دانشکده دین و رسانه دانشگاه صداوسیما خاطرنشان کرد: در سال های اول انقلاب، فضای جامعه به گونه ای بود که نگاه و رویکرد انقلابی بیشتر مطرح بود، اما متأسفانه بعد از پایان جنگ تا حدودی نگاه و رویکرد لیبرالی و سکولاری بیشتر شد و این مساله تأثیر نامطلوبش را در حوزه رسانه ای نیز برجای گذاشت.

 

وی گفت: ما امروز باید بتوانیم بر اساس اهداف بیانیه گام دوم انقلاب، ضمن مقابله با رویکرد استکباری نظام سلطه در عرصه رسانه، اهداف و برنامه های دینی و انقلابی خود را در این مسیر دنبال کنیم و مسلم است که با نگاه منفعلانه و واداده و تبعیت از خط مشی رسانه های استکباری نمی توان آن اهداف را محقق ساخت.

کد خبر 1137892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha