یکی از موانع ظهور آسیب های اجتماعی است

رییس دانشگاه شاهد گفت: برای دست یابی به جامعه آرمانی آخرالزمان یکی از مهمترین موانع ظهور آسیب های متعدد اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، دکتر احمد چلداوی، رییس دانشگاه شاهد در دومین همایش ملی مواجهه با آسیب های اجتماعی از دیدگاه اسلام با اشاره به جایگاه دانشگاه شاهد در مواجهه با آسیب های اجتماعی گفت: دانشگاه شاهد جزو دانشگاه های تراز انقلاب اسلامی جبهه مقاومت مفتخر به اجرای این کنگره علمی است.

 

وی افزود: امام خمینی (ره) جمله عجیبی دارند که مسئولان نظام اگر در راستای رفع موانع ظهور حضرت حجت (عج) قدم برندارند حتی اگر به مردم خدمت کرده باشند در وظیفه شان کوتاهی کرده اند.

 

رییس دانشگاه شاهد افزود: بر این اساس ما هیچ وظیفه ای جز آمادگی ظهور امام زمان (عج) و بسترسازی آن نداریم. اگر هدف از خلقت ما رفع موانع ظهور باشد، حرفی گزاف نیست چرا که وقتی به دعای ندبه مراجعه می کنیم از حضرت نوح، ابراهیم، عیسی، موسی و پیامبر (ص) تا امام حسن (ع) و امام حسین (ع) نام برده می شود.

 

چلداوی عنوان کرد: اگر در مسیر رفع ظهور امام زمان قرار داشته باشیم بی شک در ثواب تمام این بزرگان شریک خواهیم بود و کسی که درگیر رفع موانع ظهور امام زمان (عج) باشد با تاریخ گره می خورد.

 

رییس دانشگاه شاهد عنوان کرد: امروز یکی از مهمترین موانع ظهور امام زمان (عج) آسیب های اجتماعی است. جای این سوال وجود دارد که آمار 30 درصدی طلاق، اعتیاد و غیره زیبنده جامعه آرمانی آخرالزمان است؟

 

وی افزود: با توجه به اهمیت حل آسیب های اجتماعی دانشگاه شاهد به همت وزارت کشور پژوهشکده ای را راه اندازی کرد. همان طور که می دانید مقام معظم رهبری در مورد جایگاه دانشگاه شاهد فرمودند این دانشگاه گلخانه معطر است. از طرفی دانشگاه شاهد به عنوان یک محیط آکادمی دولتی دارای رشته های مختلف علوم پزشکی، فنی و مهندسی، هنر و غیره است.

 

وی افزود: آسیب های اجتماعی گستره بزرگی از جامعه و رشته های متعدد را دربر می گیرد؛ به عنوان مثال رفع اعتیاد، علاوه بر روش های سیاسی و اجتماعی نیازمند بکارگیری روش های دارویی است لذا دانشگاه شاهد با گستره رشته های تحصیلی متعدد فرصتی را ایجاد کرد و موفق به تولید داروی سنتی ترک اعتیاد شد.

 

چلداوی تصریح کرد: برای رفع موانع و آسیب های اجتماعی نیازمند حمایت های مالی و دریافت مبالغ کافی هستیم و متاسفانه دانشگاه از بودجه های خود برای تامین نیازهای پژوهشکده استفاده می کند. اگر به دنبال رفع موارد آسیب های اجتماعی هستیم باید صفر تا صد کار را یکجا ببینیم.

 

رییس دانشگاه شاهد عنوان کرد: در برخی از آسیب های مخاطبان ما فرزندان 12 ساله هستند چرا که اینها وقتی به سن ازدواج برسند، طلاق می گیرند و این هنر ماست که با ساخت انیمیشن و ابزار رسانه با آنها ارتباط بگیریم و حتی نیاز است برای این سنین کتب درسی را تغییر و کلیپ هایی را با کمک و ظرفیت خود مردم تولید کنیم.

 

 

کد خبر 1138148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha