رفع تصرف ۵٣۶ هزار متر مربع از اراضی ملی گلستان/ ٧١٣ دستگاه رمز ارز توقیف شد

سرهنگ پهلوانی نسب از رفع تصرف ۵٣۶ هزار متر مربع از اراضی گلستان در ٩ ماهه امسال خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، سرهنگ «عباسعلی پهلوانی نسب» امروز (دوشنبه ٢٧ دی) در جمع خبرنگاران گفت: پلیس امنیت اقتصادی در دو بخش مبارزه با جرایم اقتصادی و قاچاق کالا و ارز فعالیت دارد.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان با اشاره به عملکرد بخش مبارزه با جرایم اقتصادی، افزود: در ٩ ماهه امسال مجموع جرایم اقتصادی ٢٠ درصد در تعداد تشکیل پرونده افزایش داشته است.

 

وی با بیان اینکه ۶٢ درصد پرونده ها مربوط به زمین خواری است، ادامه داد: امسال ۵۳۶ هزار مترمربع از اراضی ملی در حوزه‌های کشاورزی، جنگلی و مرتعی با ورود پلیس امنیت اقتصادی استان کشف شد و پرونده برای متخلفان و معرفی به مراجع قضایی رفع تصرف شد. 

 

پهلوانی نسب از افزایش ٨٣ درصدی  رفع تصرف اراضی ملی گلستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: عمده پرونده های زمین خواری تشکیل شده در گلستان مربوط به شهرستان های مراوه تپه، کلاله و علی آباد کتول است.

 

وی افزود: در حوزه زمین خواری، از ابتدای سال تا کنون، ۵ طرح مبارزه با زمین خواری برای بازگشت ۴١۵ هزار مترمربع به ارزش ریالی بیش از ٣٠۶ میلیارد ریال اجرا شده است.

 

پهلوانی نسب با اشاره به فعالیت پلیس امنیت اقتصادی در حوزه مقابله با احتکار کالای اساسی، افزود: در ٩ ماهه امسال دو درصد افزایش تشکیل پرونده احتکار و دو درصد افزایش تعداد متهمین در حوزه مبارزه با احتکار کنندگان داشته است.

وی گفت: ارزش ریالی پرونده های احتکاری از ابتدای امسال بیش از ۶۱۰ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه قبل ٣۶٧ میلیارد ریال بوده که ۶٧ درصد افزایش را نسبت به مدت قبل داشته است.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان افزود: همچنین ۵ طرح مبارزه با احتکار امسال در استان اجرایی شده که ارزش ریالی این پرونده ها بیش از ١٣۵ میلیارد ریال بوده است.

 

وی، عمده کالاهای احتکار کشف از سوی پلیس امنیت اقتصادی استان را گندم، جو، آرد، نهاده های دامی و روغن خوراکی  اعلام کرد و گفت: در این راستا، ۲۷ متهم دستگیر شدند.

 

پهلوانی نسب با اشاره به مهمترین کشفیات در حوزه جرایم اقتصادی و فساد اقتصادی، افزود: کشف ۱۲۶ تن گندم به ارزش ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در گنبدکاووس، کشف ۱۸ هزار و ۳۵۰ کیلوگرم سموم کشاورزی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در گنبدکاووس، کشف ۱۲۸ هزار و ۹۲۰ کیلوگرم نهاده دامی یارانه ای به ارزش ۱۱ ملیارد ریال در گرگان و کشف یک هزار و ۴۲ مترمربع زمین خواری به ارزش ۴۱ میلیارد ریال در علی آباد از مهمترین پرونده های تشکیل شده جرایم و مفاسداقتصادی استان در ٩ ماهه امسال بوده است.

‌ 

وی در خصوص فعالیت در حوزه قاچاق کالا و ارز، گفت: در این مدت ۷۶۱ میلیارد ریال کشفیات کالا و ارز توسط پلیس امنیت اقتصادی استان کشف شد که ارزش ریالی کشفیات در این حوزه در ۵۶ درصد افزایش داشته است.

 

پهلوانی نسب افزود: بیشتر کشفیات این حوزه در بخش سوخت، مواد غذایی خارجی، داروهای دامی، سیگار و چوب بوده است.

 

وی، عمده کشفیات در حوزه قاچاق کالا و ارز را، کشف ۳۱ هزار لیتر نفت سفید به ارزش ۵ میلیارد ریال در کردکوی، کشف ٣۵ هزار کیلو آرد به ارزش سه میلیارد ریال در گنبدکاووس، کشف ٢۵ هزار کیلوگرم گندم به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در گنبدکاووس، کشف ۴۱۵ هزار لیتر نفت سفید به ارزش ۷۰ میلیارد ریال در کردکوی برشمرد.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان گفت: همچنین ۷۱۳ دستگاه استخراج رمز ارز به ارزش ۱۲۸ میلیارد ریال کشف و توقیف شد ٧۴ متهم در این حوزه شناسایی و دستکیر شدند.

 

کد خبر 1138586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha