حضور ۴۰ هنرمند و شش استاد در رویداد «پرچم ایران بالاست»

فروزانفر با بیان اینکه رویداد فرهنگی پرچم ایران بالاست از ۲۹ دی تا یک بهمن در خانه تهران برگزار می شود، گفت: محصولات این رویداد کاربردی هستند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، علی فروزانفر امروز سه شنبه 28 در نشست رویداد فرهنگی پرچم ایران بالاست که در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار شد، گفت: این رویداد حول ترویج استفاده از پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در مسیر زندگی روزمره مردم برگزار می شود، رویدادی که به صورت حضوری با همکاری و مشارکت حوزه هنری استان تهران، سازمان زیباسازی شهرسازی و خانه ماحد برگزار می شود.

 

رییس حوزه هنری استان تهران با بیان اینکه رویداد فرهنگی پرچم ایران بالاست از 29 دی به صورت سه روز متوالی تا اول بهمن برگزار می شود، عنوان کرد: در این رویداد 40 هنرمند شاخص کشور حضور دارند و درگیر تولید محصول و اثر پیرامون پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران می شوند. شش استاد به نام کشور مسئولیت داوری و مربی گری این هنرمندان را به صورت همزمان به عهده دارند. در این رویداد هنرمند و استاد در سه روز متوالی یعنی بیش از 30 ساعت فعالیت با هم زیست، خلق اثر و تولید محصول می کنند؛ محصولات خروجی کاربردی است و قابل استفاده است.

 

وی با بیان اینکه رویداد فرهنگی پرچم ایران بالاست مخصوص هنرمندان شهر تهران نیست، تصریح کرد: از سراسر کشور در این رویداد شرکت خواهند کرد. آثار تولید شده در این رویداد در جشن ملی دهه فجر و راهپیمایی 22 بهمن نمود و ظهور پیدا می کند. آثار تولیدی در قالب پرچم، سربرگ و آویز خودرویی ارایه می شود.

 

فروزانفر خاطرنشان کرد: می توانیم با دید محدود به پرچم نگاه کنیم و از طرفی می توانیم دید وسیع تر داشته باشیم تا این نماد در قالب محصولات فرهنگی ارایه شود. می توانیم تبدیل اثر هنری به جریان تولید محصول را مد نظر قرار دهیم. این مسیر را داریم تجربه نگاری می کنیم و جریان اقتصاد هنر و تولید محصول را از این مسیر شروع کردیم.

 

رییس حوزه هنری استان تهران بیان کرد: خط مشی حوزه هنری استان تهران برقراری ارتباطات با هسته های فرهنگی هنری متعدد با مجموعه های مختلف است که در این مسیر کارگاه ها و نشست ها و تولیدات هنری دارد. وقتی یک نهاد یا گروهی از هنرمندان به یک مسیر وارد می شوند مانعی برای سایر نهادها و هنرمندان نخواهد بود.

 

 

کد خبر 1138782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha