فرهنگ مرز ممیز کشورها است/ فرهنگ نباید در حاشیه باشد

منتظری گفت: فرهنگ مرز ممیز کشورهاست که آنها را از هم جدا می سازد و هویت می بخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «غلامرضا منتظری» امروز (سه شنبه 28 دی) در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: فرهنگ فصل ممیز کشورها است، اگر فرهنگ را برداریم کشورها را نمی توان از هم تفکیک کرد.

 

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: صنعت و تکنولوژی مرز ممیز نیست بلکه فرهنگ مرز ممیز کشورهاست، آنها را از هم جدا می سازد و هویت می بخشد.

 

وی ادامه داد: اگر پنجره فرهنگ را باز کنیم در آن جلوه های با شکوهی را به تماشا می نشینیم، جلوه اخلاق، ارزش، تاریخ و تمدن، جلوه سنت ها، هنرها و آیین ها هر یک در فضای فرهنگ جایگاه خاصی دارد.

 

منتظری اظهارداشت:  کشورها هر یک سهم، بهره و نصیبی از فرهنگ دارند، فرهنگ مدارج، مراتب و مناظری دارد.

 

وی گفت: هر کشوری در یک مرتبه ایستاده است، بعضی از این کشورها در این بهره وری و مزیت نسبی گوی سبقت را بر دیگران ربوده اند که یکی از این کشورها ایران اسلامی است. کشوری با پیشنیه ای درخشان و تاریخ و فرهنگی مثال زدنی.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: گلستان ایران اسلامی به عنوان قطعه ای از این پازل، در حوزه فرهنگ گوی سبقت را از دیگران استان ها ربوده است.

 

وی ادامه داد: استان گلستان در فصول مختلف فرهنگی شامل؛ قرآنی و مذهبی، شعر و ادبیات داستناین، موسیقی و نمایش و و غیره، مشعل دار است و در حوزه ای چهره ای نام آور دارد.

 

منتظری با بیان اینکه امروز مسئولیت مدیریت این حوزه سترگ بر عهده برادری بزرگ، متعهد، توانمند نهاده شده است، گفت: اولین سخنم به آقای رعیت توصیه پیامبر اکرم به ابوذر است؛ «ای ابوذر پنجره فرصت به روی انسان باز باشد نمی دانید کی بسته خواهد شد به گونه ای عمل کنید که اگر فردا بودید سربلند باشید و اگر نبودید انگشت حسرت و ندامت نمکید».

 

وی به مدیرکل جدید ارشاد گلستان تاکید کرد: در مسئولیت خود به گونه ای عمل کنید که در آینده انگشت ندامت نگزید.

 

منتظری  با اشاره به رشد و شکوفایی و قابلیت ها و استعدادهای فرهنگی، هنری و ادبی گلستان، گفت: برای رشد و شکوفایی در وهله نخست نیازمند فضاهای مناسب هستیم.

 

وی با بیان اینکه ما وظیفه داریم زمینه رشد استعدادها را با گسترش فضاهای فرهنگی فراهم کنیم، افزود: خوشبختانه در آستانه سفر رئیس جمهور، تالار فرهنگی هنری صیاد شیرازی گرگان از اعتبار لازم برخوردار خواهد شد.

 

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اگر قرار است هنر انقلاب به جوانان متعهد سپرده شود باید بستری فراهم کرد تا جوانان ظهور و بروز بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند.

 

وی خطاب به استاندار گلستان گفت: از اهمیت فرهنگ همیشه سخن گفته ایم، از تحول و نقش و جایگاهش اما در مقام عمل هیچ دولتی توجه ای به فرهنگ نداشته است.

 

منتظری با بیان اینکه سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور کمتر از 2 درصد است که زیبنده ما نیست، از استاندار گلستان خواست تا نوع نگاهشان به فرهنگ ویژه باشد.

 

وی افزود: نباید فرهنگ در حاشیه باشد بلکه باید به فرهنگ توجه ویژه ای داشت و شان و منزلت مدیران فرهنگ و ارشاد حفظ شود.

 

کد خبر 1138850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha