اخلاق شاه کلید حوزه فرهنگ است

اعلایی گفت: شاه کلید حوزه فرهنگ، اخلاق است و ما باید اخلاق را در عمل و در کارها رعایت کنیم تا مردم عمل به اخلاق را در جامعه لمس کنند.

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «محمدمهدی اعلایی» در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: فرهنگ یک مقوله سیال و مبتنی بر اراده و باورهای ما است که باید برای همه متغیرهای آن برنامه ریزی صورت گیرد.                 

 

استاندار قزوین ادامه داد: شاه کلید حوزه فرهنگ، اخلاق است و ما باید اخلاق را در عمل و در کارها رعایت کنیم تا مردم عمل به اخلاق را در جامعه لمس کنند و این موجب ارتقای سرمایه اجتماعی می شود.

 

وی به اثرگذاری فضای مجازی در حوزه فرهنگ اشاره کرد و افزود: امروز زندگی های حقیقی ما مجازی شده است و فضای مجازی به عنوان یکی از اثرگذارترین عوامل در حوزه فرهنگ، ویترین فرهنگ جامعه نیز به شمار می آید.

 

اعلایی عنوان کرد: ما باید در رابطه با دستگاه های فرهنگی و سیاست گذاری و هزینه کرد این دستگاه ها برنامه ریزی صحیحی داشته باشیم چراکه هزینه جاری دستگاه های فرهنگی از هزینه ای که برای خود فرهنگ می شود بیشتر است و این موضوع نیاز به بازنگری دارد.   

 

وی ایجاد همگرایی بین دستگاه‌های فرهنگی استان را یک راهبرد مهم دانست و گفت: باید استراتژی مشترک بین دستگاه‌های فرهنگی استان ایجاد شود.

کد خبر 1138982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha