دیدار جمعی از مداحان اهل بیت (ع) با رهبر انقلاب/تقویت مناسبات اقتصادی با کشور‌ها در اولویت دولت

عزم دولت برای حل مشکلات مردم، دیدار جمعی از مداحان اهل بیت (ع) با رهبر انقلاب، تقویت مناسبات اقتصادی با کشور‌ها در اولویت دولت، تخت روانچی از بازگشت حق رای ایران در سازمان ملل خبر داد برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، عزم دولت برای حل مشکلات مردم، دیدار جمعی از مداحان اهل بیت (ع) با رهبر انقلاب، تقویت مناسبات اقتصادی با کشور‌ها در اولویت دولت، تخت روانچی از بازگشت حق رای ایران در سازمان ملل خبر داد از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۳ بهمن است.

رئیس دیوان عالی کشور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه حضور یافت

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور در این دیدارها گفت: در ملاقات های حضوری تا جایی که امکان دارد نهایت تلاشمان را می کنیم تا موضوعات برای مراجعین شفاف شود و در راستای سیاست های کلی قوه قضائیه، برگزاری هفتگی و منظم این ملاقات ها در دیوان عالی کشور در دستور کار ما قرار دارد.

مرتضوی مقدم افزود: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته، ملاقات مردمی بنده، در این هفته،  در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه صورت گرفت تا پاسخگوی آن دسته از مراجعینی باشم که درخواست ها و پرونده آنها به حوزه دیوان عالی کشور مربوط می شد.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: در این ملاقات های هفتگی، مواردی که قابل بررسی مجدد باشد با ارجاع مورد به حوزه معاونت نظارت دیوان عالی کشور ‌و بررسی و اظهار نظر توسط چندتن از قضات برجسته دیوان عالی کشور، چنانچه در پرونده ایرادات شرعی و قانونی وجود داشته و موضوع مشمول ماده 477 باشد، مراتب به رئیس قوه قضائیه گزارش داده می شود و در صورت موافقت ایشان، پرونده مجدداً در یکی از شعب دیوان مورد رسیدگی قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: در مورد آن دسته از تقاضاهایی که به مراجع دیگر مربوط می شود دستورات مقتضی در چارچوب قانون به حوزه مربوطه صادر می‌شود تا پاسخ لازم داده شود.

رئیس دیوان عالی کشور در پایان با اشاره به اینکه عمده مشکلات در دیدارهای مردمی عدم اطلاعات کافی مراجعین از موضوعات حقوقی و قوانین است، خاطرنشان کرد: باید از طریق معاونت پیشگیری از وقوع جرم در این رابطه اطلاع رسانی شود و مردم از مسائل حقوقی آگاه شوند چرا که با بالا رفتن اطلاعات حقوقی شهروندان شاهد کاهش آمار مراجعات به مراجع قضایی خواهیم بود.

 

امروز؛ دیدار جمعی از مداحان اهل بیت (ع) با رهبر انقلاب

جمعی از مداحان اهل‌بیت (ع) به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند. این دیدار با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت حضوری در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد و تعدادی از مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام در ابتدای این مراسم به مدیحه‌سرائی خواهند پرداخت.

 

عزم دولت برای حل مشکلات مردم

مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز، باوی،حمیدیه و کارون در مجلس و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: اینکه رئیس جمهور ساعاتی پس از بازگشت یک سفر استراتژیک،بلافاصله به منطقه سیل زده کرمان می‌رود و میان مردم رنج دیده حضور پیدا می‌کند، نشانه عزم دولت برای حل مشکلات مردم است. چه مشکل خارجی باشد چه داخلی.

 

خداقوت آقای رییسی

 

تقویت مناسبات اقتصادی با کشور‌ها در اولویت دولت/ادامه همکاری نظامی فزاینده و مستمر با روسیه و چین

محمد جمشیدی، معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور شب گذشته (شنبه 2 بهمن) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه تعامل تسلیحاتی و نظامی ایران با روسیه و چین فزاینده و مستمر است، گفت: همکاری‌های نظامی با این دو کشور به صورت موثر ادامه می‌یابد، اما این بازی یک طرفه نیست و کشورمان ظرفیت‌های نظامی دارد که در راهبرد طرف‌های دیگر نیز تعریف می‌شود.

 

وی با بیان اینکه خرید تسلیحات بخش کوچکی از همکاری‌های نظامی و راهبردی ما با روسیه و چین است، افزود: اراده سیاسی برای تعامل در این زمینه وجود دارد و مزیت‌های نظامی و امنیتی ایران در این تعاملات نقش آفرینی موثرتری خواهد داشت.

 

جمشیدی با بیان اینکه همکاری ما برای ایجاد ثبات و مقابله با زمینه‌های ناامنی است مانند همکاری ایران و روسیه در سوریه که الگوی موفقی بود، گفت: ادامه داد: ما در سوریه هم فاتح میدان مبارزه با تروریست شدیم و هم فشار حداکثری آمریکا را شکست دادیم.

 

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه روسیه با نقش آفرینی سردار شهید سلیمانی چهار سال و نیم پس از ایجاد بحران در سوریه وارد شد، افزود: جمهوری اسلامی ایران در سوریه که ۸۰ کشور مقابل دولت آن ایستاده بودند به خودی خود پیروز بود، اما همکاری موثری را نیز با روسیه شکل دادیم. در دکترین نظامی؛ منفعل و وابسته نیستیم و فعال بودن امروز ما در سیاست خارجی و راهبرد نظامی ریشه در تجربه تاریخی دارد.

 

جمشیدی با بیان اینکه طراحی نظامی ما در بالاترین سطح تهدید‌های دشمنان است، افزود: درعین همکاری و تعاملات با دیگر کشور‌ها آنچنان نیازمند به بخش تسلیحات نیستیم و بر اساس دکترینی که داریم به تعاملات نظامی با دیگر کشور‌ها اتکاء نکردیم.

 

وی با بیان اینکه هر کشوری در پی منافع خودش است، افزود: مهم تشخیص منافع کشور‌ها و شناسایی دوست و دشمن است.

 

تخت روانچی از بازگشت حق رای ایران در سازمان ملل خبر داد

مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل تایید کرد بدهی معوقه ایران به سازمان ملل پرداخت شده و به محض وصول در نیویورک، حق رای کشورمان باید طبیعتا در آغاز هفته میلادی (دوشنبه) بازگردد.

 

کره جنوبی بیش از ۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران را به عنوان بدهی حق عضویت معوقه تهران به سازمان ملل پرداخت کرده است.

 

 

کد خبر 1139136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha