ابلاغ تسهیلات نوسازی ۸ هزار واحد در بافت فرسوده/اراده جدی دولت در حمایت از واحد‌های تولیدی

ابلاغ تسهیلات نوسازی ۸ هزار واحد در بافت فرسوده، وزیر راه و شهرسازی به جمهوری آذربایجان سفر کرد، اراده جدی دولت در حمایت از واحد‌های تولیدی، نرخ رسمی ۲۵ ارز ثابت ماند برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز دوشنبه ۴ بهمن شبستان به شرح زیر است:

تسهیلات نوسازی ۸ هزار واحد در بافت فرسوده ابلاغ شد

پرداخت تسهیلات ۸ هزار واحد تسهیلات برای نوسازی بافت‌های فرسوده ابلاغ شد. بر این اساس واحدهای موجود در بافت‌های فرسوده از تمام امتیازات و تسهیلاتی که برای ساخت نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است، برخوردار می‌شوند و ساکنان این مناطق برای نوسازی واحدهای خود می‌توانند بدون در نظر گرفتن شرایط خاصی همچون فرم (ج) و دیگر موارد با استفاده از تسهیلات نهضت ملی مسکن واحدهای مسکونی خود را نوسازی کنند.

 

تسهیلات تا ۳۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۹.۵ درصد پرداخت می‌شود، این تسهیلات به گونه‌ای است که تا ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود یک درصد و ۱۵۰ میلیون تومان دیگر با نرخ ۱۸درصد و اگر تسهیلات دیگری نیز لازم باشد با همان نرخ ۱۸ درصد به سازندگان در بافت فرسوده اعطا می‌شود. میزان این تسهیلات در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در کلانشهرها ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها هم ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

 

بر این اساس شورای برنامه‌ریزی و توسعه هر استان مکلف به انطباق اولویت پروژه‌های نیمه تمام مصوب ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در محلات هدف بازآفرینی شهری است. در واقع اعتبار تمام پروژه‌هایی که به دلیل نبود منابع نیمه کاره مانده‌اند از این محل قابل تامین است و از این محل می‌توان حداقل ۳۰۰ پروژه را به اتمام رساند که این موضوع نیز باید در دستور کار شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها قرار گیرد.

 

پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن به حقوق‌بگیران از بانک تجارت

امکان اعطای تسهیلات مرابحه در قالب کارت اعتباری تا سقف یک میلیارد ریال بر اساس اعتبارسنجی و بدون ضامن برای تمامی حقوق‌بگیران از بانک تجارت فراهم شد. در طرح اعطای تسهیلات در قالب کارت اعتباری افرادی که در وزارتخانه ها، سازمانهای دولتی و شرکتهای دولتی و شرکتهای معتبر بخش خصوصی شاغل هستند و حساب واریز حقوق آنها نزد بانک تجارت است با انعقاد قرارداد لازم الاجرا و بدون ضامن می توانند از بانک تجارت تسهیلات دریافت کنند.

 

بنابراین گزارش، بر اساس اعتبارسنجی که از سوی شعب این بانک انجام می‌شود، حقوق بگیران از بانک تجارت می توانند تا سقف یک میلیارد ریال از تسهیلات کارت اعتباری بهره‌مند شوند.

 

وزیر راه و شهرسازی به جمهوری آذربایجان سفر کرد

وزیر راه و شهرسازی به‌منظور پیگیری و تسهیل و تسریع در ترانزیت و تردد ناوگان تجاری ایران و جمهوری آذربایجان از قلمرو یکدیگر، صبح امروز (دوشنبه) به این کشور سفر کرد. «رستم قاسمی» به منظور ایجاد مذاکرات دوجانبه با مقام‌های جمهوری آذربایجان برای توسعه همکاری‌های فی‌مابین در زمینه‌های حمل‌ونقل و ترانزیت و پیگیری پروژه‌های زیرساختی مشترک دو کشور، امروز به این کشور سفر کرد که تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

 

مقرر شده در این سفر ضمن دیدار با «الهام علی‌اف» رییس جمهوری آذربایجان، ‌«شاهین مصطفی‌یف» معاون نخست وزیر و «رشاد بنی‌یف» ‌وزیر حمل و نقل و توسعه دیجیتال،‌ پیرامون پروژه احداث پل مشترک جاده‌ای روی رودخانه آستاراچای و تسهیل و تسریع در ترانزیت و تردد ناوگان تجاری دو کشور از قلمرو یکدیگر مذاکراتی انجام شود.

 

همچنین بازدید از پروژه بارانداز ریلی آستارا- آستارا، ‌بازدید از پروژه احداث پل مشترک جاده‌ای روی رودخانه آستاراچای و بازدید از مسیرهای ترانزیتی مورد نظر، از جمله برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در سفر به این کشور است.

 

اراده جدی دولت در حمایت از واحد‌های تولیدی

علی رسولیان، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی شب گذشته (یکشنبه 3 بهمن) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره طرح «حمایت از کارخانجات و واحد‌های صنعتی و تولیدی» و با اشاره به اراده جدی دولت در حمایت از واحد‌های تولیدی گفت: کسب‌وکار‌ها را باید از افراد جدا کنیم و اجازه ندهیم واحد‌های تولیدی با مشکل مواجه و تعطیل شوند.

 

وی بیان کرد: ۱۲ هزار و ۶۷ واحد تولیدی در حوزه صنعت و شهرک‌های صنعتی کشور راکد و تعطیل هستند که ۷۲ درصد این صنایع را واحد‌های کوچک تشکیل می‌دهند.

 

به گفته رسولیان، رئیس جمهور در سفر های بر احیای واحدهای تولیدی و افزایش ظرفیت تولید تاکید دارد در سفر قم مشکلات ۲۷۰ واحد تولیدی بررسی شد که برای ۱۳۰ واحد تصمیماتی گرفته شد که برخی موانع رفع شود.

 

نرخ رسمی ۲۵ ارز ثابت ماند

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز (دوشنبه، چهارم بهمن‌ماه) اعلام کرد که بر اساس آن، بهای ۱۰ واحد پولی افزایش و قیمت ۱۱ ارز کاهش یافت، نرخ ۲۵ واحد پولی دیگر نیز ثابت ماند. امروز هر دلار آمریکا ۴۲ هزار ریال، پوند انگلیس ۵۶ هزار و ۹۳۰ ریال و یورو ۴۷ هزار و ۶۷۹ ریال ارزش‌گذاری شد.

 

برپایه این گزارش، هر فرانک سوئیس امروز ۴۶ هزار و ۸۸ ریال، کرون سوئد چهار هزار و ۵۶۶ ریال، کرون نروژ چهار هزار و ۷۱۸ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۴۰۱ ریال، روپیه هند ۵۶۵ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۶۵۹ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۳ هزار و ۸۴۸ ریال، ۱۰۰ ین ژاپن ۳۶ هزار و ۹۴۰ ریال، دلار هنگ‌کنگ پنج‌هزار و ۳۹۴ ریال و ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۳ ریال قیمت گذاری شد.

 

همچنین هر دلار کانادا ۳۳ هزار و ۳۶۹ ریال، دلار نیوزیلند ۲۸ هزار و ۲۲۳ ریال، راند آفریقای‌جنوبی ۲ هزار و ۷۸۲ ریال، لیر ترکیه سه‌هزار و ۱۲۶ ریال، روبل روسیه ۵۴۱ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۲ هزار و ۸۷۸ ریال و لیر سوریه ۱۷ ریال تعیین قیمت شد.

 

قیمت دلار استرالیا هم امروز ۳۰ هزار و ۱۸۴ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۲۳۳ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۴۹۵ ریال، ۱۰ روپیه سریلانکا ۲‌ هزار و ۷۳ ریال، کیات میانمار ۲۴ ریال، یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۲۶۱ ریال، یکصد درام ارمنستان هشت‌هزار و ۷۳۸ ریال و دینار لیبی ۹ هزار و ۱۷۹ ریال تعیین شد.

 

امروز در تابلوی بانک مرکزی هر یوان چین ۶ هزار و ۶۲۶ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۷ هزار و ۴۱۹ ریال، رینگیت مالزی ۱۰هزار و ۳۰ ریال، یک‌هزار وون کره‌جنوبی ۳۵ هزار و ۲۰۴ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۶۳۵ ریال، هر لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۶۲۶ ریال، یک‌هزار روپیه اندونزی ۲‌ هزار و ۹۲۸ ریال، افغانی افغانستان ۴۰۱ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار و ۳۴۳ ریال، منات جمهوری آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۱ هزار و ۹۰۷ ریال، سامانی تاجیکستان سه‌هزار و ۷۱۸ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و ۲ ریال قیمت خورد.

 

 

 

کد خبر 1139142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha