سامانه بچه های مسجد جایگاه واقعی کانون های مساجد را به نمایش گذاشته است

غیاثی گندمانی بابیان اینکه سامانه بچه های مسجد جایگاه واقعی کانون های فرهنگی هنری مساجد را به نمایش گذاشته است گفت: با راه اندازی این سامانه ملی همه کانون های سطح کشور وارد رقابتی سالم در حوزه های مختلف شده اند.

«طاهره غیاثی گندمانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد بابیان اینکه سامانه بچه های مسجد جایگاه واقعی کانون های فرهنگی هنری مساجد را به نمایش گذاشته است گفت: با راه اندازی این سامانه ملی همه کانون های سطح کشور وارد رقابتی سالم در حوزه های مختلفی از جمله فرهنگی، هنری، مذهبی، اجتماعی و... شده اند.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) مسجد امام علی (ع) شهر گندمان با اشاره به فعالیت ‌های گسترده کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: تمامی گروه های سنی مخاطب برنامه‌ های کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند.

 

وی بابیان اینکه توجه به جذب کودکان و نوجوانان در کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) گندمان یکی از رویکرد‌ های اصلی این کانون به شمار می‌رود گفت: تاکنون ۷۵۳ نفر از جوانان مسجدی در ۲ بخش خواهران و برادران عضو کانون و ثبت سامانه بچه های مسجد شده اند.

 

غیاثی گندمانی به سایر فعالیت های کانون امام علی (ع) گندمان اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه های مختلف شامل کتاب و محصولات فرهنگی در هفته کتاب، برپایی نمایشگاه غذاهای محلی به سبک زندگی اسلامی، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر شهدا در هفته دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه دستاوردهای اعضای شرکت کننده در کلاس های طرح اوقات فراغت بچه های مسجد، از دیگر فعالیت های این کانون در ایام گذشته است.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری مسجد امام علی (ع) افزود: ایجاد کمد جوایز با همکاری بسیج در مسجد با هدف جذب نوجوانان به مسجد، اجرای طرح شناسایی، آموزش و کمک به ترک معتادان شهر با همکاری سایر نهادها و ارگان های مربوطه، اجرای طرح پیوند جوانان و نوجوانان با مساجد و اجرای برنامه های مشترک با مدارس در جهت تقویت روحیه مذهبی و جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به مسجد از دیگر فعالیت های کانون امام علی (ع) به شمار می رود.

 

وی، مکاتبه با اداره ورزش و جوانان جهت اختصاص سانس های ویژه اعضای کانون در رشته های ورزشی شنا، فوتسال، فوتبال، همکاری با کتابخانه های عمومی شهر در برگزاری مسابقات کتابخوانی، اجرای طرح نذر کتاب و جمع آوری کتاب برای کتابخانه مسجد و برگزاری کلاس های مشاوره و طب سنتی ماهانه در مسجد را از دیگر برنامه های اجرایی کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) گندمان برشمرد.

 

غیاثی گندمانی گفت: برگزاری کلاس های اوقات فراغت متنوع و برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی، برگزاری آدینه مهد با همکاری سازمان بهزیستی با توجه به اینکه کانون در مصلی شهر می باشد، برگزاری ایستگاه نقاشی در مصلی در روزهای برگزاری نماز جمعه، برگزاری اردوهای جهادی در طول سال، برگزاری کلاس های درسی و تقویتی برای سنین مختلف، دعوت از مشاورین و روحانیون در بحث اصول اعتقادی و توحیدی و پاسخگویی به شبهات جوانان و نوجوانان از دیگر فعالیت های این کانون به شمار می رود.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) مسجد امام علی (ع) شهر گندمان ادامه داد: همکاری با کتابخانه های عمومی شهر در برگزاری مسابقات کتابخوانی، اجرای طرح نذر کتاب و جمع آوری کتاب برای کتابخانه مسجد، برگزاری محفل انس با قرآن به صورت مجازی و راه اندازی کارگاه تولید ماسک و تهیه و توزیع یکهزار بسته مواد غذایی و بهداشتی با همکاری خیرین بین نیازمندان نیز از دیگر فعالیت های ادوار گذشته این کانون محسوب می شود.

 

وی، برگزاری مسابقات کتابخوانی در فضای مجازی به مناسبت های مختلف، اجرای طرح قطره ای از دریا ویژه ماه مبارک رمضان در فضای مجازی، اجرای سنت نذر مهدوی و توزیع بسته های گوشت قربانی ارسال از موسسه حضرت خدیجه (س) قم و برنامه تلویزیونی سمت خدا را از دیگر برنامه های اجرایی کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) گندمان عنوان کرد.

 

خاطرنشان می شود: «طاهره غیاثی گندمانی» از سال ۱۳۹۰ تاکنون مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) مسجد امام علی (ع) شهر گندمان از توابع شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری است.

 

گفتنی است: این کانون در اولین رویداد ملی فهمای سال ۱۳۹۸ به عنوان کانون برتر در رشته ساماندهی و شبکه سازی کشور شناخته شد، در طرح ملی ایران قوی رتبه شایسته تقدیر ویژه در رواق فن آوری را به دست آورده و در شبکه رابطین فهمای طرح ملی ایران قوی، رتبه شایسته تقدیر ویژه را کسب کرده است.  

 

کد خبر 1139668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha