الگو گیری از حضرت زهرا (س) رشد و تعالی جامعه را به دنبال دارد

امام جمعه اراک گفت: الگو قرار دادن حضرت زهرا (س) رشد و تعالی جامعه اسلامی در بخش های مختلف را به دنبال دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه های نماز عبادی سیاسی، جمعه این هفته اراک،  ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت دخت نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س)، امام خمینی(ره) و روز زن گفت: الگو گیری از این بانوی بزرگ اسلام بر همگان واجب است و این مهم سبب سعادت و سلامت جامعه می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، اضافه کرد: بانوان ایران اسلامی باید با الگو قرار دادن این بانوی بزرگ در مسیر ارزش های دین، انقلابی و اسلامی حرکت کرده و برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت تلاش کنند.

 

وی همچنین به فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و مجاهدت امام راحل به پیروزی رسید و ما باید حافظ و نگهدار این انقلاب ارزشمند باشیم.

 

خدمت رسانی به جامعه وظیفه همگانی است

 

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت خدمت رسانی به افراد جامعه و اهمیت حرکت در مسیر پیشرفت و تعالی ایران اسلامی، گفت: همه باید کمک دهند و دنبال خدمت‌رسانی باشند چرا که آبادی و آبادانی ایران اسلامی مرهون تلاش های همگانی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، با اشاره به وجود برخی مشکلات در بخش های مختلف جامعه، افزود: رفع مشکلات کشور با بستن کمرهای همت و تلاش و کوشش همگانی امکان‌پذیر است و همگان باید برای خدمت، پیشرفت و مبارزه و فساد بسیجی وار و جهادی عمل کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در کشور و استان مرکزی ظرفیت های خوبی برای صادرات به کشورهای دیگر به ویژه روسیه وجود دارد، اضافه کرد: روسیه با ظرفیت‌های گسترده سالانه ۲۰۰ هزار میلیارد دلار واردات دارد و ایران و استان مرکزی می‌تواند بخشی از تولیدات خود را به این کشور صادر و از این ظرفیت و ارتباط به نحو احسن استفاده کند.

 

کمک به سیل زدگان جنوب کشور و رفع مشکلات آنان در دستور کار قرار گیرد

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش به سیل در مناطق جنوبی کشور اشاره کرد و گفت: کمک به این عزیزان و رفع مشکلات آنان امری ضروری است و همه باید به اندازه توان در این راستا تلاش کنند.

 

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار در کشور باید مورد توجه قرار گیرند، افزود: ۲ هزار مناطق حاشیه نشین در کشور وجود دارد که نیازمند ساماندهی هستند.

 

کد خبر 1139767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha