هر کسی می‌تواند در حد ظرفیت و توان از حضرت زهرا(س) الگوبرداری کند

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت زاهدان با بیان اینکه الگوگرایی، انسان را به سمت تعالی روحی و حیات معنوی سوق می دهد، گفت: هرکسی می‌تواند در حد ظرفیت و توان خود، از حضرت زهرا(س) الگوبرداری کند.

«حجت‌الاسلام مصطفی باهری» مدیر و مدرس حوزه علمیه سفیران هدایت زاهدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: طبق فرمایش رسول اکرم (ص)، حضرت زهرا(س) سرور زنان جهان هستی از گذشتگان و آیندگان است؛ لذا وجود نازنین ایشان الگو کاملی برای سبک زندگی در تمام عرصه‌های مادی و معنوی انسان می باشد.

 

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت زاهدان گفت: این بانوی بزرگوار الگوی مبارزه با ظلم، دفاع از حق، تربیت دینی فرزندان، مدارا با همسایه و بندگی خداوند هستند و هرکسی می‌تواند در حد ظرفیت و توان خود، از ایشان الگوبرداری کند.

 

وی افزود: دادن ملاک و معیار کلی در رابطه با باید و نبایدهای مسلمان، مبهم است، بنابراین وجود الگوی عملی برای انسان بسیار مهم و ضروری است.

 

 باهری اظهار کرد: خداوند که در زمینه ی یافتن حقیقت و تربیت و رشد انسان ها حجت را تمام کرده؛ حضرت زهرا(س) را به عنوان یک نمونه و الگوی کامل ارائه شده که ملاک‌ها و معیارهای زن مسلمان در او کاملاً پیاده شده تا زنان ببینند که این معیارها قابل عملی شدن هست و با شناخت ایشان میتوان دریافت که این معیارها چگونه قابل پیاده شدن می‌باشد.

 
وی همچنین افزود: تقلید کورکورانه و محبت اهل بیت(ع) بدون معرفت نتیجه‌ای دربرنخواهد داشت و همچنین ماندگار نخواهد بود. آن‌چه سبب ماندگاری محبت می‌شود، معرفت صحیح است.

 

مدرس دانشکده علوم قرآنی زاهدان در پایان گفت: الگو گرایی، انسان را به تعالی روحی می رساند.  شناخت الگوهای برجسته، مسلمان را از سردرگمی در مسیر شناخت حق و انسان کامل نجات داده و شخص، برای دستیابی به منزلت رفیع الگوها، از هدف‌های محدود و زندگی روزمرّه فراتر رفته، به نوعی حیات معقول و معنوی سوق می‌یابند.

کد خبر 1140082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha