اشتغال زایی  با همت کانون حضرت  ابوالفضل(ع) روستای جیجان رود ملایر

سعادت گفت: با پیگیریها و تلاش های انجام شده از سوی کانون فرهنگی و هنری جیجان رود ملایر تا کنون برای تعداد زیادی از بانوان و آقابان در زمینه های مختلف اشتغال ایجاد شده است.

 «افسر سعادت »در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای جیجان رود ملایر از سال 94 با مجور رسمی کانون های مساجد تاسیس شده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت ابوالفضل روستای جیجان رود ملایر با بیان اینکه این کانون حدود یکصد نفر عضو دارد گفت: بیشترین اعضای این کانون دانش آموزان و بانوان جوان هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای فعالیت تا کنون برنامه های مختلفی را برای اعضا داشته افزود:اعضای کانون فعالیتهای مختلفی از جمله کمک در ساخت حسینیه  تعمیرات مدارس ، برگزاری کارگاه های مختلف و.. را داشته و در این امور مشارکت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه کانون فرهنگی هنری جیجان رود هیچ گاه تعطیل نبوده و فعالیتهای آن در قالب برنامه های مختلف به صورت مستمر ادامه دارد افزود: در ایام کرونا تا کنون نیز برنامه های مختلفی از سوی کانون در راستای خدمت رسانی به مردم روستا انجام شده است.

وی با بیان اینکه همچنین دو دوره آموزش خیاطی برای بانوان و آقایان برگزار شده است افزود: در این زمینه دو کارگاه خیاطی شامل شامل یک کارگاه خیاطی پیراهن مردانه و مانتو دوزی و کارگاه خیاطی زنانه  فعال است.

سعادت بیان کرد: در حال حاضر ۱۰ نفر در این کارگاه ها  مشغول فعالیت هستند و برای خود اشتغال زایی کرده اند.

وی با بیان اینکه یک وام  از صندوق کارآفرینی نیز به افراد داده شده تصریح کرد: در این زمینه برای تعدادی از  اعضای کانون  با دریافت این وام در زمینه  ایجاد آرایشگاه مردانه و آرایشگاه بانوان اشتغال ایجاد شد.

 وی با اشاره به اینکه همچنین در راستای اشتغال زایی برای  آقایان نیز با 6 دستگاه بلوک سیمانی برای  ۵ نفر اشتغال ایجاد شده است افزود: این اشتغال ها با پیگیریهای مدیر کانون و دهیاری انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی کاشت قارچ، کاشت زیره  سبزو همچنین کارگاه دار قالی برای بانوان افزود: در این راستا نیز برای بانوان  زیادی اشتغال ایجاد شده و بیش از 50 نفر در این حوزه ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول کار شده اند.

 

کد خبر 1140281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha