الگوپذیری از حضرت زهرا (س) تنها با حرف میسر نمی شود

حسینی گفت: اینکه تنها در کلام و به حرف و کلام عنوان کنیم که الگوپذیری از حضرت زهرا (س) مسیر سعادت را به ما نشان می دهد کافی نیست بلکه همراه با کلام با عمل نیز وجود داشته باشد.

«مرضیه سادات حسینی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: اینکه تنها در کلام و به حرف و کلام عنوان کنیم که الگوپذیری از حضرت زهرا مسیر سعادت را به ما نشان می دهد کافی نیست بلکه همراه با کلام با عمل نیز وجود داشته باشد.

 

مدرس حوزه علمیه خواهران اهواز افزود: یکی از مهمترین نکاتی که حضرت زهرا (س) همواره در زندگانی خود اهتمام ویژه به آن داشتند اهمیت دادن به حقوق همسایگان بودُ ایشان همواره در تفقد حال همسایگان بودند و حتی در نمازهایشان قبل از خانواده برای همسایگان دعا می کردند.

 

وی با انتقاد از وضعیت زندگی های امروزی که متاسفانه همسایگان از حال همدیگر خبر ندارند اضافه کرد: متاسفانه زندگی ماشینی و شلوغ و سکونتگاه های آپارتمانی باعث شده که افراد کمتر آشنایی با همسایگان خود دارند این در حالی است که در گذشته همسایگان همانند یک خوانده در کنار هم زندگی می کردند.

 

حسینی در ادامه به ولایت پذیری حضرت زهرا (س) اشاره کرد و ادامه داد: می دانیم که تنها حامی ولایت بعد از رحلت رسول اکرم (ص) حضرت فاطمه (س) بودند این حمایت از ولایت تا جایی بیش رفت که ایشان در این راه به شهادت رسیدند بنابراین دومین موردی که باید از آن به عنوان الگو یاد کرد ولایت بذیری است.

 

وی تصریح کرد: نقش بی بدیل حضرت زهرا (س) در روشنگری زنان بسیار حايز اهمیت بود بنابراین زنان باید به این مهم واقف باشند که زنان با رعایت اصول می توانند نقش های بسیار مهمی را در اجتماع خود ایفا کنند.

 

کد خبر 1140359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha