نقش مادر و زن در دین اسلام کمرنگ نیست

حجت‌ الاسلام عالی گفت: نقش و گرامیداشت مادر نباید تنها به یک روز در سال محدود شود و در دین اسلام و نزد حضرت محمد (ص) نقش مادر کمرنگ نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت‌ الاسلام «مسعود عالی»، امروز (یکشنبه 3 بهمن) در جشن ولادت حضرت زهرا (س) که در جمع مردم شهرک «سعدی» شیراز برگزار شد، گفت: ضمن تبریک فرا رسیدن این سالروز خجسته گفت: همه روزها در دین اسلام روز مادر، پدر، زن و معلم است.

واعظ کشور افزود: نقش و گرامیداشت مادر نباید تنها به یک روز در سال محدود شود و در دین اسلام و نزد حضرت محمد (ص) نقش مادر کمرنگ نیست.

وی اضافه کرد: پیامبر (ص) فرموده اند که اگر به تعداد ریگ‌ های باران و قطرات باران، خدا به انسان عمر دهد و به مادر خدمت کند، حق دوران بارداری مادر را نمی تواند ادا کند.

واعظ کشور تاکید کرد: خدای متعال در آیه ۱۵ سوره «احقاف»، فرموده است که «مادرش با تحمل رنج به او باردار شد و با تحمل رنج او را به دنيا آورد و بار برداشتن و از شيرگرفتن او 30 ماه است تا آنگاه كه به رشد كامل خود برسد» و در این آیه سختی های مادر توصیف شده است.

وی با اشاره به سخنان امام باقر(ع) ادامه داد: نیکی به پدر و مادر پس از مرگ آنها نیز باید ادامه یابد و برای آنها خیرات شود تا دعای آنها پس از مرگ نیز نصیب فرزندان شود.

واعظ کشور اضافه کرد: پدر و مادر وسیله برکت در زندگی انسان‌ ها هستند و در زمانه‌ و دنیایی که فرهنگ سکولار و مادی در جهان حاکم است برای از دست دادن هویت زن تلاش می شود تا زن از زن بودن، مادر بودن و همسر بودن پشیمان شود.

وی تاکید کرد: امروز در دنیای غرب زن را به یک کالای لوکس تبدیل کرده‌ اند و از آن سو استفاده می کنند و برخی از کشورها به خصوص آسیاهای شرقی، صادرات زن به برخی از کشورهای اروپایی دارند.

حجت الاسلام عالی افزود: در چنین موقعیتی حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س) و حضرت خدیجه (س)  نورافشانی می ‌کنند و زن را به عفت و حیا دعوت می کنند و زن باید زن باشد و با عفت و حیا و خصوصیات زنانگی کارهای مردانه کند.

وی اضافه کرد: حضرت زهرا (س) در زن بودن، مادر بودن و همسر بودن الگوی با عظمتی هستند و شان ایشان تا جایی بود که حضرت محمد (ص) دست ایشان را می بوسیدند.

واعظ کشور تصریح کرد: عالی اظهار کرد: امروز گویا خانه ‌دار بودن برای زن کسر شان است و آن را بی ‌سواد می ‌دانند اما ناشی از فرهنگ سرمایه ‌داری است چون زن در خانه تولید سرمایه و سود نمی‌ کند.

وی ادامه داد: اما در دین اسلام زن محور آرامش خانواده است و از دامنش بهترین فرزندان تربیت می شوند و یک زن و مادر خوب می تواند در شغل خود در بیرون خانه هم موفق تر عمل کند.

حجت الاسلام عالی تاکید کرد: برای شناخت شخصیت والای حضرت فاطمه (س) خوب است که کتاب «فرهنگ فاطمیه»، تالیف مهدی نیلی ‌پور که جزئیات زندگی ایشان را توصیف می کند را مطالعه کنیم.

کد خبر 1140494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha