سیاست های ارتقای روابط با همسایگان از اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم است

وحیدی با اشاره به تلاش جدی در استان های مرزی در حوزه اقتصادی و سایر حوزه ها گفت: سیاست های ارتقای روابط با همسایگان از اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه همایش ملی ایران و همسایگان در مورد نقش وزارت کشور در تعمیق روابط همسایگی گفت: همسایگان برای ما از جایگاه بسیار مهمی در سیاست های بالادستی و کلی برخوردار هستند و این موضوع در سیاست های ابلاغی کلی کشور به عنوان محور اساسی سیاست های خارجی مطرح شده است.

 

وزیر کشور با بیان اینکه در سیاست دولت سیزدهم سیاست های همسایگی از اولویت های سیاست خارجی مطرح شده است، افزود: امروز در مورد توسعه روابط با کشورهای همسایه تلاش های خوبی صورت می گیرد و بعضی از کدورت هایی هم که با بعضی از همسایگان ما مطرح بود، رفع شده و در حال حاضر روابط خوبی با همسایگان داریم که باید این روابط را توسعه و تعمیق دهیم.

 

وحیدی تصریح کرد: در استان های مرزی تلاش جدی برای توسعه روابط در حال انجام است، علاوه بر اینکه در وزارتخانه ها ذیربط و اقتصادی و سایر وزارتخانه ها نیز تلاش های زیادی برای توسعه روابط صورت می گیرد.

 

وزیر کشور با بیان اینکه مفهوم جدیدی در سیاست خارجی مطرح شده است، افزود: وزارت کشور از حیث اینکه در حوزه کشورهای همسایه و استان های مرزی و مسایل مربوط به آن در تبادلات مرزی نقش مهمی ایفا می کند و این سیاست را به طور جدی دنبال می کند.

 

وی با اشاره به بازی های تیم ملی گفت: در مورد حضور مردم و تماشاگران و علاقه آنها برای حضور و تشویق تیم ملی نهایت ملاحظات بهداشتی مد نظر قرار گرفته تا تعدادی از تماشاگران عزیز بتوانند در این مسابقات حضور پیدا کنند و تیم ملی را تشویق کنند تا خواست عزیزان مان عملی شود.

کد خبر 1140709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha