جهان امروز محتاج مکتب حضرت فاطمه زهرا (س) است

آيت الله عابدینی گفت: ان شاالله خداوند متعال توفیق دهد همه نشر دهنده اندیشه های فاطمی باشیم و امروز جهان به مکتب حضرت فاطمه (س) محتاج است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آيت الله «عبدالکریم عابدینی» در همایش آیین تندرستی که امروز (دوشنبه ۴ بهمن) در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، بیان کرد: امروزه نیاز داریم فواصل اجتماعی مان را کم کنیم و اینگونه نشود بین حوزه علمیه و دانشگاه فاصله باشد و یا بین باشگاه داران و مبلغان دین فاصله را شاهد باشیم در حالی که همان مبلغ دینی هم به باشگاه ورزشی نیاز دارد و باشگاه دار هم می تواند فرد فعال در عرصه معارف دینی باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: خداوند عده ای را در قرآن به شدت بالا می برد و از آنها تعریف و تمجید می کند که اینها مبلغان رسالت الهی هستند و تلاش می کنند آنچه خداوند می خواهد در جامعه اجرایی شود و منعی وجود دارد که یک خانمی که باشگاه ورزشی دارد، اینگونه بوده و مبلغ رسالت الهی باشد.

 

وی با اشاره به اهمیت اقامه نماز اضافه کرد: بین نماز خواندن و اقامه کردن نماز تفاوت وجود دارد و کسی که اقامه کننده نماز است روی خود، پیرامون و جامعه ای که در آن زندگی می کند اثر می گذارد و سردار قاسم سلیمانی اقامه کننده نماز بودند.

 

آیت الله عابدینی تصریح کرد: سردار سلیمانی کسی بود که که امنیت را برای یک عالم زمینه سازی کرد، امنیت را در سوریه که زیر کشتار داعشی، خوف و خطر و ناامنی بود، برقرار کرد و لبنان در حال از دست رفتن را به قدرت منطقه تبدیل کرد و چنین کسی پرورش یافته مکتب حضرت زهرا (س) بود.

 

وی تأکید کرد: قرار است ما اقامه کننده نماز باشیم، در قیامت نباید اینگونه باشد که ما جزو مبلغان دین، اقامه کننده نماز، مروج دستورات دینی و کمک کننده به فقرا نباشیم زیرا با این گرایش ها و رشته های درسی ما نمره بهشت را دریافت می کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به فعالان در عرصه باشگاه های ورزشی توضیح داد: باشگاه داری فرصت بی نظیری است به ویژه برای خواهران، ما می توانیم کاری کنیم باشگاه های ورزشی ما مروج مکتب فاطمی باشند و شاگرد پروری برای حضرت زهرا (س) داشته باشند.

 

وی گفت: شعارهایی که در محل ورزش نصب می شود برنامه ریزی که می کنیم برای مروج مکتب فاطمی بودن در باشگاه سبب می شود تا اگر فردی تصمیم بگیرد در چنین باشگاهی حضور یابد با وضو آمده و فکر گناه نکرده و در چنین زمانی خداوند هم عنایت فرموده و به کسی که قدم اول را بردارد کمک می کند تا قدم دوم را بردارد.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: سردار سلیمانی با توجه به صداقت و نیت خالصی که داشت خداوند متعال به او عظمت داد و در آینده محافل این چنینی ما باید افزایش یابد تا بگوییم چگونه سردار سلیمانی، چنین شخصیتی شد.

 

وی اظهار کرد: ما در دعای کمیل می خوانیم ما دو قوت نیاز داریم یک قوت جوارح است که شما در عرصه بین المللی رفته و مدال آور می شوید و دیگر اینکه سفیر عاشورا، کربلا، حضرت زهرا (س) و حضرت ابوالفضل (ع) شده و می گوییم در دنیا ما مکتب و فرهنگ متعالی داریم، البته دنیا بسیار مانده به فرهنگ متعالی ما برسد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: همه باید دست به دست هم دهیم تا ببینیم چطور می توانیم یاور فاطمی باشیم، ان شاالله خداوند متعال توفیق دهد همه نشر دهنده اندیشه های فاطمی باشیم و امروز جهان به مکتب حضرت فاطمه (س) محتاج است.

 

وی خاطر نشان کرد: تمدنی که سرمدارن آن صهیونیست ها و آمریکایی ها باشند توحش است و این تمدن آنهاست؛ جهان نیازمند تمدن حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) و امام حسن (ع) و نیازمند فرهنگ انسانی و معنوی و دینی است و شما باید در این عرصه پرچم دار باشید.

 

آیت الله عابدینی یادآور شد: ان شاالله حوزه علمیه و طلبه ها خدمت شما فعالان در عرصه ورزش رسیده و باب جدیدی از ارتباطات دینی باز شود.

 

کد خبر 1140739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha