افزایش ۶ هزار و ۶۸۰  واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۶ هزار و ۶۸۰ واحدی معادل ۰.۵۲ درصدی به یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۲۹۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۶۶ واحدی به ۱۷ هزار و ۶۸۲ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (سه شنبه 12 بهمن) چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 3951 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 298 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی کهشاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۶ هزار و ۶۸۰ واحدی معادل ۰.۵۲ درصدی به یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۲۹۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۶۶ واحدی به ۱۷ هزار و ۶۸۲ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۶۴۸ واحدی معادل ۰.۵۲ درصد به رقم ۳۲۱ هزار و ۱۳۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  افزایش ۲۵۵۵ واحدی، عدد ۳۳۳ هزار و ۲۸۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۶۰۳ واحدی به رقم ۲۰۹ هزار و ۱۷۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۹۲۴۹ واحد افزایش  را رقم زد و به  سطح یک میلیون و ۶۷۵ هزار و ۴۴۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۰۴۸ واحد افزایش به رقم ۹۹۸ هزار و ۹۲۶  واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۶۷۸۵ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۷۸ هزار و ۸۸۶ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای خودرو با 769، وبصادر با 407، وبملت با 336، خساپا با 244، اخابر با 240، بورس با 122 و ونوس با 117 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای خودرو - ايران‌ خودرو، شتران - پالايش نفت تهران، خگستر – گسترش ‌سرمايه‌گذاري ‌ايران‌ خودرو، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، وبصادر - بانك صادرات ايران، شپنا - پالايش نفت اصفهان و خساپا – سايپا در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی وبملت، خودرو، وتجارت، ومعادن و کگل با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شپنا، شبندر و تاپیکو تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد وساپا(سرمایه‌گذاری‌ سایپا) با ۱۲.۹۸  درصد رشد و پس از آن، نمادهای وبملت، خموتور، حفارس و فجر بود. همچنین نماد معاملاتی سیلام(سیمان‌ ایلام‌) با ۷.۳۳ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای لپارس، کفرا، تکشا و خوساز قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۶۰۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۱۲ هزار و ۷۱۱ نوبت معامله و به ارزش ۴۳ هزار و ۳۲۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (دوشنبه 11 بهمن) شاخص کل بورس با افزایش ۱۰ هزار و ۲۲ واحدی معادل ۰.۷۸ درصدی به یک میلیون و ۲۹۴ هزار و ۶۶۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۸۷  واحدی به ۱۷ هزار و ۶۱۸ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۴۷۳ واحدی معادل ۰.۷۸ درصد به رقم ۳۱۹ هزار و ۴۹۴  واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  افزایش ۲۹۶۶ واحدی، عدد ۳۳۰ هزار و ۷۲۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۸۶۲ واحدی به رقم ۲۰۷ هزار و ۵۷۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۴۸۳۴ واحد افزایش  را رقم زد و به  سطح یک میلیون و ۶۶۶ هزار و ۲۵۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۰۰۶۹ واحد افزایش به رقم ۹۹۱ هزار و ۹۵۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۱۷۴۵ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۷۲ هزار و ۹۳ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی وبملت، فولاد، کگل، شتران و خودرو با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شپدیس، پارسان و غکورش تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد وبملت(بانک ملت) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای فجر، فنوال، حفارس و کاذر بود. همچنین نماد معاملاتی بشهاب(لامپ‌ پارس‌ شهاب‌) با ۴.۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای بسویچ، ولغدر، غنوش و بکاب قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۶۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۱۸ هزار و ۳۲۹ نوبت معامله و به ارزش ۴۶ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1141186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha