آخرین وضعیت پرداخت وام بدون ضامن در بانک‌ها/تهیه پیش نویس برنامه راهبردی خودرو

آخرین وضعیت پرداخت وام بدون ضامن در بانک‌ها، هدایای ویژه ایرانسل برای دهه فجر اعلام شد، تهیه پیش نویس برنامه راهبردی خودرو، هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۲,۱۶۷,۰۰۰ ریال رسید برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز سه شنبه ۱۲ بهمن شبستان به شرح زیر است:

آخرین وضعیت پرداخت وام بدون ضامن در بانک‌ها

سهولت تامین مالی برای اقشار مختلف جامعه، با همکاری وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور، به تازگی در دستور کار قرار گرفته است. در این باره، با دستور رئیس جمهور و ابلاغ وزیر اقتصاد به ۱۳ بانک دولتی، طرح پرداخت وام بدون ضامن تا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان از روز شنبه نهم بهمن ماه اجرا شده است. به گونه‌ای که وزرات امور اقتصادی و دارایی نیز در نامه‌ای به ۱۳ مدیر بانکی دولتی، ضرب‌الاجل ۲۴ ساعته با موضوع عدم نیاز به ضامن در پرداخت تسهیلات خُرد به کارکنان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی تعیین کرد. لازم به ذکر است که این بانک‌ها شامل بانک‌های ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، صنعت و معدن، پست بانک، قرض الحسنه مهر ایران، ملت، تجارت، رفاه، صادرات، توسعه تعاون و توسعه صادرات هستند.


چه کسانی مشمول دریافت وام بدون ضامن هستند؟

شرایط دریافت وام تا ۵۰ میلیون تومان تنها با نامه کسر از حقوق و دریافت وام تا ۱۰۰ میلیون تومان با یک نامه کسر از حقوق همراه با چک یا سفته اعلام شده است. همچنین جامعه هدف پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن در مرحله اول نیز طبق بخشنامه وزارت اقتصاد شامل شاغلان و بازنشستگان نهادهای عمومی غیر دولتی، شرکت‌های معتبر بخش خصوصی که حقوقشان در بانک‌های زیر مجموعه وزارت اقتصاد پرداخت می‌شود و  شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه‌های دولتی خواهند شد.

 

هدایای ویژه ایرانسل برای دهه فجر اعلام شد

اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، به مناسبت گرامی‌داشت چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، هدیه بسته اینترنت و بسته مکالمه ایرانسلی را به مشترکان خود ارائه کرده است.

هدیه شگفت‌انگیز ۴۳ گیگابایتی

تمام مشترکان اینترنت همراه ایرانسل، از ۱۲ تا ۲۲ بهمن، می‌توانند با مراجعه به بخش تکان شگفت‌انگیز در اپلیکیشن ایرانسل‌من، شانس خود را برای دریافت بسته اینترنت هدیه ۴۳ گیگابایتی، امتحان کنند. این بسته، روزانه به ۱۰۰ نفر از مشترکان ایرانسل تعلق می‌گیرد و هر مشترک، طی دهۀ فجر، یک بار امکان دریافت آن را دارد.

مهلت استفاده از این بستۀ هدیه، تا پایان همان روز است.

هدیه مکالمه ۵+۵۰

همچنین مشترکان ایرانسل می‌توانند به ازای ۵ دقیقه مکالمه در هر تماس ایرانسلی، ۵۰ دقیقه ادامه آن مکالمه را از ایرانسل هدیه بگیرند. این هدیه، به مناسبت دهه فجر، قابل فعال‌سازی و استفاده است. بسته مکالمه هدیه ایرانسلی، با شماره‌گیری کد دستوری #۳*۱*۴۴۴۴* و یا مراجعه به بخش خرید بسته مکالمه پیشنهادی در سوپراپلیکیشن ایرانسل من، در دسترس مشترکان ایرانسل است.

 

پیش نویس برنامه راهبردی خودرو تهیه شده است/ منتظر دریافت نظر‌ها برای نهایی کردن آن هستیم

سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت شب گذشته (دوشنبه 11 بهمن) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره معدن خواف گفت: بهره بردار این معدن تخلف‌هایی انجام داده که سازمان بازرسی کل کشور در سال ۹۸ به وزارت صمت اعلام کرد به دلیل تخلفات مجوز بهره برداری از این معدن تمدید نشود.

 

وی با بیان اینکه در شورای عالی معادن در سال ۹۸ مصوب شد کار در این معدن تا پایان دوره بهره برداری ادامه یابد، اما پس از آن تمدید نشود، گفت: زمان این تمدید به آذر امسال رسید بنابراین باید بهره بردار جدید تعیین شود. چند گزینه برای این معدن مطرح است، اما باید دقت کنیم رانتی ایجاد نشود.

 

فاطمی امین گفت: از ۷۰۰ نفر شاغل معدن خواف ۴۰۰ نفر در طرح دیگری به کار گرفته شده اند و بقیه نیز تا چند هفته آینده شاغل می‌شوند.

 

وی در ادامه این برنامه خبری درباره کیفیت خودرو‌ها افزود: در این زمینه در سطح دولت و قطعه سازان و خودروسازان باید کار کنیم و دو ماه است پیش نویس برنامه راهبردی خودرو تهیه شده است و منتظر دریافت نظر‌ها برای نهایی کردن آن هستیم.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه یکی از کار‌ها که باید در سطح دولت برای صنعت خودرو انجام شود، نظارت و شفافیت است، گفت: ۷۰ درصد کیفیت خودرو به قطعه و ۳۰ درصد به مونتاژ و تولید نهایی بستگی دارد، اما اگر روابط خودروساز و قطعه ساز درست نباشد و خودرو ساز به موقع پول قطعه ساز را ندهد، قطعه ساز نیز به دلیل زیان کیفیت قطعات را کاهش می‌دهد و خودرو ساز نیز، چون نمی‌تواند خط تولید را متوقف کند، همان قطعه بی کیفیت را استفاده می‌کند.

 

وی با بیان اینکه حدود ۱۵ سال است مفهوم رده بندی در صنعت خودرو سازی مطرح شده است، افزود: یک خودرو ساز با ۸۰۰ قطعه ساز روبرو است که اگر یک قطعه بی کیفیت باشد چند بخش خودرو دچار مشکل می‌شود، اما با ایجاد چند مجموعه که قسمت‌های مختلف خودرو را با قطعات قطعه سازان مونتاژ می‌کنند می‌توان با افزایش کیفیت خودرو قیمت آن را کاهش داد و تحقیق و توسعه را توزیع کرد. سازمان استاندارد برای شماره گذاری خودرو‌ها ضوابطی را برای خودروسازان قرار داد که آن‌ها پذیرفتند و تعهد دادند.

 

هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۲,۱۶۷,۰۰۰ ریال رسید

امروز (سه شنبه ۱۲ بهمن) هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۲,۱۶۷,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا به ۱,۷۹۷.۶۱ دلار، قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۲۱,۱۱۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۱۹,۵۲۰,۰۰۰ ریال، هر عدد نیم سکه به قیمت ۶۷,۵۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۳۷,۷۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۲,۷۵۰,۰۰۰ رسید.

 

بنابراین گزارش، امروز (سه شنبه ۱۲ بهمن) قیمت هر دلار آمریکا به ۲۷۶,۸۷۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو به ۳۱۲,۶۸۰ ریال و قیمت هر پوند به ۳۷۵,۱۴۰ ریال رسید.

 

این در حالی است که روز گذشته (دوشنبه ۱۱ بهمن)‌ هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۲,۲۷۷,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا به ۱,۷۹۱.۷۰ دلار، قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۲,۲۰۸,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۲۰,۴۸۰,۰۰۰ ریال، هر عدد نیم سکه به قیمت ۶۷,۸۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۳۸,۱۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۲,۸۰۰,۰۰۰ رسید.

 

بنابراین گزارش روز گذشته (دوشنبه ۱۱ بهمن) قیمت هر دلار آمریکا به ۲۷۸,۸۸۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو به ۳۱۳,۵۱۰ ریال و قیمت هر پوند به ۳۷۷,۳۷۰ ریال رسید.

 

 

کد خبر 1141188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha