طلاب با استعداد در رشته های تخصصی تقویت شوند

آیت الله نورمفیدی گفت: باید طلبه های با استعداد را برای رشته های تخصصی در حوزه های علمیه تقویت شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» امروز (چهارشنبه 6 بهمن) در نشست صمیمی اساتید مرکز تخصصی حضرت ولی عصر (عج) حوزه علمیه استان گلستان گفت: شواهد امروزی در حوزه های علمیه این امید را به ما می دهد که حرکت های نو در حوزه های علمیه شروع شده و حوزه ها به آن جایگاه متناسب با شرایط امروزی نزدیک شدند و ما شاهد این نوآوری در حوزه ها هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان، وارد شدن حوزه ها به رشته های تخصصی را حرکت ارزشمند و قابل تقدیر خواند و افزود: باید طلبه های با استعداد را برای رشته های تخصصی در حوزه های علمیه تقویت شوند و ابعاد مختلفی را که در مقابل حوزه ها قرار گرفته است را با تربیت چنین طلبه هایی پاسخگو باشیم.

 


وی ادامه داد: دنیای امروز متفاوت شده است و اگر مبلغان حوزه های علمیه بخواهند کارهای بزرگی در این راستا انجام دهند باید از ابزاری استفاده کنند که به وسیله آن بتوان با دیگر مردم جهان ارتباط برقرار کنند.

 


امام جمعه گرگان با بیان اینکه کار بزرگی مثل تبلیغ نیازمند زبانی در مقیاس جهانی است، اظهارداشت: برای ترویج دین اسلام و نشر آن به سرتاسر جهان لازم است که طلاب آموختن زبان خارجی را هم در دستور کار خود قرار دهند.

 


وی گفت: همانند پیامبر (ص) که همه عالم را دعوت به توحید و خداشناسی می کردند باید مبلغانی رابرای کشورهای جهان و دعوت آنها به خداشناسی داشته باشیم.

 


آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه شرایط حوزه های علمیه امروزی نسبت به گذشته خیلی متفاوت شده است، افزود: اصولا در گذشته فقه و معارف ما در یک محدوده خاصی تحرک داشت و فقه آن زمان نگاه حکومتی نبوده و بیشتر فردی بوده است.

 


وی گفت: امروز فقه و معارف ما متفاوت شده است مسائل کلامی و اعتقادی و اشکال های آن نسبت به گذشته خیلی فرق کرده است.

 


آیت الله نورمفیدی با اشاره به اینکه امروزه مراکز علمی شیعه در مقابل چندین جبهه قرار گرفته است، اظهارداشت: از یک سو قرار گرفتن در مقابل همه مسلمانان و پاسخگو بودن به آنها و از طرفی قرار گرفتن حوزه های علمیه  مقابل شرق و غرب عالم از جبهه های است که باید متناسب با شرایط امروزی حوزه های علمیه برای آن  پاسخ داشته باشند.

 

وی گفت: باید حوزه های علمیه برای خودشان برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت برنامه ریزی داشته و همه شرایط امروزی را در آن لحاظ کنند.

 


نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: طلاب در حوزه های علمیه باید بتوانند اهل تدبر، تفکر و استنباط شوند و در مقابل حملات دشمنان از حریم دین دفاع کنند که این آرمان و هدف بسیار بزرگ نیروی انسانی بسیار برجسته  را می طلبد.

 

کد خبر 1141619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha