۱۵۳ مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد در استان زنجان فعالیت می کنند

صفری گفت: ۱۵۳ مرکز نیکوکاری به صورت مردمی وکاملاً داوطلبانه در ترویج فرهنگ خیر واحسان و فعالیت های خیرخواهانه فعال هستند که از این تعداد ۴۷ مرکز به صورت تخصصی فعالیت می کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان بیان اینکه تامین مسکن برای مددجویان از اولویت های اصلی این نهاد است، گفت: از تعداد 47 مرکز نیکوکاری تخصصی دو مرکز نیز با عنوان سر پناه در زمینه های احداث، بهسازی و مقاوم سازی مسکن خانواده های ایتام و نیازمند هم افزا وهمیار برنامه های این نهاد در زمینه تامین مسکن برای محرومان می باشند .

 

هدایت صفری با بیان اینکه مرکز نیکوکاری تخصصی سرپناه با همکاری این نهاد در زمینه تامین مسکن خانواده های ایتام ونیازمند تحت حمایت مشغول به فعالیت است، گفت: با همکاری خیران و نیکوکاران از طریق دو مرکز نیکوکاری تخصصی سر پناه در شهرستانهای ابهر وخدابنده تعداد سه فقره احداث و5 مورد نیز بهسازی ومقام سازی مسکن خانواده های تحت حمایت به ارزش 60 میلیون تومان انجام شده است .

 

این مسئول ادامه داد: احداث ، بهسازی ومقاوم سازی مسکن مددجویی علاوه  بر مراکز نیکوکاری تخصصی سرپناه در سایر مراکز نیکوکاری این نهاد نیز در حال انجام است که از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان از طریق خیران جمع آوری ودر زمینه توانمندسازی مسکن مددجویان هزینه شده است .

 

مدیرکل کمیته امداد استان با تاکید بر لزوم و اهمیت مشارکت خیران در امر ساخت مسکن محرومان اظهار داشت: گره گشایی از خانواده های ایتام و محرومان نیاز امروز جامعه ما است و کمک به خانواده های ایتام ونیازمند بهترین خدمتی است که افراد نیکوکار وتوانمند می توانند انجام دهند .

 

وی با بیان اینکه راه اندازی مراکز نیکوکاری از بهترین فعالیت های کمیته امداد در زمینه توانمندسازی مددجویان است، افزود: تجربیات مراکز نیکوکاری نشان داده است که مردمی شدن دستگیری از فرزندان ایتام ونیازمند وارتباط موثر با خیرین توانسته است بسیاری از مشکلات قشر نیازمند جامعه را بر طرف نماید .

 

کد خبر 1141757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha