اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد

طهماسبی، با اشاره به اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در سفر رئیس جمهور به استان، گفت: امید است این کتابخانه سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «فرشته طهماسبی»، امروز(7بهمن)، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در هر شهرستان لرستان یک طرح نیمه تمام کتابخانه عمومی در دست اجرا است.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان با اشاره به اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور به استان برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد، افزود: امید است این کتابخانه در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

 

وی با اشاره به اینکه ۴۰ کتابخانه عمومی و ۲۰ کتابخانه مشارکتی در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: با تکمیل ۱۲ طرح نیمه کاره در استان سرانه فضای مطالعه استان افزایش خواهد یافت.

 

طهماسبی عنوان کرد: ساخت کتابخانه مرکزی استان در زمینی به مساحت حدود هشت هزار متر مربع در ۲ طبقه از ۲۰ سال قبل آغاز شده است.

 

وی تصریح کرد: با توجه به جمعیت ۴۰۰ هزار نفری در خرم آباد به ازای هر ۲۵ هزار نفر باید یک کتابخانه احداث شود.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان عنوان کرد: بر اساس استانداردها تعریف شده باید ۱۶ کتابخانه در خرم آباد داشته باشیم در حالی که اکنون پنج کتابخانه عمومی در این شهرستان وجود دارد.

کد خبر 1141824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha