تورم، بیماری مزمن اقتصاد ایران/ کاهش ۱۵ درصدی تورم مصرف کننده در کشور

فاطمی امین تورم را بیماری مزمن اقتصاد ایران عنوان کرد و گفت: تورم مصرف کننده از شهریور تا کنون حدود ۱۵ درصد و تورم تولید کننده ۲۶ درصد کاهش قابل توجهی یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «سیدرضا فاطمی امین» ظهر امروز(جمعه، 8بهمن) در جلسه شورای اداری شهرستان صومعه‌سرا اظهار کرد: از سال 97 تا کنون تورم بالا را در کشور شاهد هستیم.

 

وزیر صمت افزود: وقتی چهار سال پیاپی تورم بالاست و امسال به بالای 60 درصد رسیده یعنی فشار زیادی بر مردم وارد شده که این موضوع را می‌طلبد تا همه فعالان اقتصادی و مردم با هم همکاری و همراهی کنند تا این مسائل حل شود.

 

وی تورم را بیماری مزمن اقتصاد ایران عنوان کرد و گفت: تورم بیماریی نیست که بتوان در یکی دوماه حل شود بلکه ساختارهایی در کشور وجود دارد که تا این ساختارها اصلاح نشوند کاهش تورم را شاهد نخواهیم بود.

 

فاطمی امین با بیان اینکه در این چند ماه گذشته اتفاقات بزرگی در ساختار اقتصادی کشور رخ داده که برخی اکنون و برخی‌ها هم در سال آینده قابل مشاهده است تصریح کرد: به عنوان مثال قیمت سیمان و ... در کشور کاهش یافته است.

 

وزیر صمت با بیان اینکه یکی از کارهای دیگری که در چند ماه اخیر آغاز کردیم درج قیمت تولید کننده است خاطرنشان کرد: اگرچه ظاهرش ساده است اما شفافیتی ایجاد می‌کند که سبب کاهش قیمت می‌شود و نظارت ما را شفاف می‌کند.

 

وی با بیان اینکه تورم مصرف کننده از شهریور تا کنون حدود 15 درصد و تورم تولید کننده 26 درصد کاهش قابل توجهی یافته است اظهار کرد: اما ما همچنان تورم داریم ولی خوشبختانه تورم رو به بهبود است.

 

فاطمی امین با بیان اینکه در صومعه‌سرا چند حوزه اصلی در زمینه تولید برنج، ابریشم، مرغداری و چوب است افزود: در طرح آمایش به دنبال این هستیم که در همه شهرستان‌ها ظرفیت‌هایش را بررسی تا متناسب با بیکاری آن شهرستان پروژه‌هایی را در زمینه صنعت و معدن تعریف کنیم تا توسعه متوازن اتفاق بیفتد.

کد خبر 1142069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha