سفرهای استانی مسئولان موجب رفع مشکلات مردم می شود

حجت الاسلام مروی گفت: کاهش فاصله و ارتباط بی‌واسطه مسئولان ارشد با مردم موجب کسب اطلاعات دقیق‌تر از مشکلات شده و ذهنیتی روشن از معضلات به آنها برای تصمیم‌گیری‌های بهتر و مؤثرتر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «احمد مروی» امروز جمعه (۸ بهمن) در دیدار رئیس قوه قضاییه که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار خراسان رضوی و جمعی از علمای برجسته مشهد مقدس در حرم مطهر رضوی برگزار شد؛ بیان کرد: امیرالمؤمنین على(ع) پیامبر اکرم(ص) را با عبارت «طبیب دوّار بطبّه، طبیبی که خود به دنبال نیازمندان به طبابت می‌گردد» توصیف کرده‌اند، لذا این ویژگی می‌تواند هم در حوزه معرفتی، فرهنگی و تبلیغ دین و هم در حوزه‌های مدیریتی برای رفع مشکلات مردم معنا پیدا کند.


تولیت آستان قدس رضوی سفرهای استانی مسئولان و رؤسای قوای مجریه و قضاییه را مصداقی برای تعبیر «طبیب دوّار بطبّه» دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب همواره نسبت به سفرهای استانی مسئولان و لمس مشکلات مردم از نزدیک توسط تصمیم‌گیرندگان تأکید داشته اند.


وی در ادامه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص از بین رفتن فاصله میان مسئولان و آحاد مختلف جامعه اشاره و تصریح کرد: کاهش فاصله و ارتباط بی‌واسطه مسئولان ارشد با مردم موجب کسب اطلاعات دقیق‌تر از مشکلات شده و ذهنیتی روشن از معضلات به آنها برای تصمیم‌گیری‌های بهتر و مؤثرتر می‌دهد.


حجت الاسلام مروی دلیل توصیه مقام معظم رهبری نسبت به سفرهای استانی مسئولان را آشنایی از نزدیک تصمیم ‎گیران با درد و رنج مردم دانست و بیان کرد: روزی همراه با مقام معظم رهبری به منطقه یاسوج و به سیاه چادرها رفتیم و چند وزیر هم بودند، رهبر معظم انقلاب فرمودند در این سیاه چادر آمده ایم تا زندگی مردم را ببینیم و لمس کنیم، اینکه در تهران بنشینید و کارشناسان به شما گزارش بدهند کفایت نمی‌کند، باید از نزدیک زندگی و درد مردم را لمس کنید تا بتوانید درست تصمیم بگیرید.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی گفت: خداوند را شاکریم که در دوران کنونی تأکید مدیریتی رهبر معظم انقلاب در خصوص سفرهای استانی مسئولان محقق شده و ان‌شاءالله این سفرها موجب گشایش بهتر و فعال‌تر در کارهای مردم که حقیقتاً ولی‌نعمت ما هستند؛ شود.

کد خبر 1142105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha