ایران جز ۱۰ کشور برتر در ساخت و پرتاب ماهواره است

زارع‌پور با بیان اینکه در حوزه فضایی پیشرفت‌های خوبی داشتیم و جز ۱۰ کشوری هستیم که امکان پرتاب ماهواره دارندگفت: امروز متخصصین ما آمادگی تولید و ساخت هرگونه ماهواره را دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال، «عیسی زارع‌پور» عصر امروز(جمعه، 8بهمن) در جلسه شورای اداری شهرستان ماسال اظهار کرد: در چهار دهه گذشته، انقلاب اسلامی ایران که در تلاش است الگوی جدیدی از حکمرانی را در جهان به نمایش بگذارد بسیار تحت فشار از قبیل تحریم ها و فشار های اقتصادی قرار گرفته است اما ملت همچنان ایستاده و با وجود تورم بیکاری و سایر مشکلات درحال ترقی است.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دشمن امید جوانان را هدف گرفته و باید به ملت امید داد که تمامی مشکلات قابل حل و راه حل هم تداوم در تلاش و کار است افزود: در حوزه فضایی پیشرفت‌های خوبی داشتیم و جز 10 کشوری هستیم که امکان پرتاب ماهواره دارند.

 

وی گفت: اگرچه در زمینه مذکور از صفر شروع کردیم اما امروز متخصصین ما آمادگی تولید و ساخت هرگونه ماهواره را دارند.

 

زارع‌پور تصریح کرد: در ایام کرونا در دنیا در مورد مسائل پزشکی دعوا بود و کشوری ماسک کشور دیگر را می ربود اما جوانان ما در این کشور ونتیلاتور می‌ساختند چون باور دارند تمام مشکلات با کار و تلاش و امید قابل حل است.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: دنیا بداند که می توان دیندار و مقید به آداب اسلامی و انسانی بود و پیشرفت هم کرد، و جمهوری اسلامی این سبک حکمرانی را در دنیا ثابت کرده است.

 

وی اظهار کرد: در این چند سال اخیر که فشار تحریم زیاد شده است با مشارکت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان در ساخت محصولات خانگی به خودکفایی رسیده‌ایم.

 

زارع‌پور با بیان اینکه مشکلات بسیار زیادی به ما به ارث رسیده است و دولت سیزدهم در طول ماه 15 هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل را می‌دهد افزود: درمورد مشکلات شهرستان ماسال، پیگیری خواهیم کرد و این مشکلات سالهاست وجود داشته و خیلی از اینها به علت قوانین اشتباه و یا برداشت اشتباه از قانون است که باید حل شود.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: اعتبار لازم برای سد لاستیکی تا پایان سال تامین می‌شود و این موضوع را در محضر رییس جمهور اعلام خواهم کرد ولی نباید انتظار داشت یک شب همه چیز حل شود زیرا حل مشکلات نیاز به زمان دارد و باید با برنامه ریزی دقیق انجام شود.

کد خبر 1142145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha