نیمی از مبتلایان جدید به کرونا واکسن نزده اند/ غیرحضوری شدن مدارس استان تا برگزاری بدون تماشاگر مسابقات ورزشی

زنگانه با تاکید بر تکمیل واکسیناسیون کرونا در استان گلستان گفت: نیمی از مبتلایان جدید واکسن نزده اند و نیمی دیگر هم واکسیناسیون آنها کامل نبوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی محمد زنگانه» امروز (شنبه ۹ بهمن) در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: سرعت انتشار امیکرون بسیار زیاد است و با اینکه وضعیت استان تا هفته گذشته آبی بود اما اکنون ۹ شهرستان ما وارد وضعیت زرد شده و ۵ شهرستان همچنان در شرایط آبی قرار دارد.

 

استاندار گلستان گفت: در شرایط کنونی تزریق واکسن و تکمیل واکسیناسیون و هم چنین رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله زدن ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و عدم حضور در اجتماعات و مکان های شلوغ و مسقف بهترین راه مقابله با کرونا است.

 

وی بیان کرد: با وجود اینکه بیش از ۸۰ درصد مروم استان دو دز واکسن کرونا را تزریق کردند اما استقبال از تزریق دز سوم این واکسن در استان پایین است و در برخی شهرستان ها میزان تزریق کمتر از ۱۰ درصد است.

 

زنگانه افزود: بررسی مبتلایان جدید نشان می دهد نیمی از این افراد واکسن نزده اند و یا واکسیناسیون آنها کامل نشده است. این در حالی است که همه کارشناسان برای تزریق دز دوم و سوم واکسن هشدارهای لازم را دادند.


وی درباره مصوبات امروز ستاد کرونای استان گفت: به دلیل آغاز موج ششم کرونا و افزایش مورد ابتلا در سنین پایین تر طی یک هفته آینده تمام مدارس گلستان در همه مقاطع تحصیلی غیرحضوری است. ضمن اینکه تمام مسابقات ورزشی نیز بدون حضور تماشاگر برگزار می شود.

 

استاندار گلستانخاطرنشان کرد،: با توجه به ایام الله دهه مبارک فجر برنامه افتتاح پروژه ها بیشتر بصورت متمرکز و با حداقل جمعیت برگزار می شود و  برنامه پیاده روی نیز لغو شده است.

 

کد خبر 1142531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha